willebus

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Möta Matte !

Av Wille - 17 maj 2010 22:00

Idag fick jag åka med husse när han skulle hämta matte från jobbet. Det var skojigt. När vi mötte matte så gick matte och jag en liten kvällspromenad, medan husse pratade med en kompis. Vi tog en sväng ner till en rätt stor sjö. På vägen mötte vi en Sheltie som var ute med husse och matte på promenad. Han ville nog hälsa på mig, men matte lät mig inte hälsa på honom. Hon sa till mig att gå "Fot" och passsera den hunden utan att nödvändigtvis springa fram och hälsa, innan hon gett sin tillåtelse. Den här gången fick jag inte hälsa alls.

Vi fortsatte ner mot sjön och matte gick ut på en brygga. Längst ut på den bryggan fick jag syn på ngt rätt läskigt faktiskt. För där var det nämligen ett svanpar som hade tagit bryggan i besittning. Den ena var i vattnet och den andra på bryggan.

De brydde sig inte att matte och jag gick ut på bryggan, inte förrän vi kom sådär en 3 meter från dem. Den som satt på bryggan och putsade sig när vi närmade oss. Den väste åt oss då så vi stannade och bara tittade på den på respektfullt avstånd. Jag skällde inte ens, jag bara mrffade lite lågt, och tittade på matte.

Jag fattade ju att den inte gillade oväsen och inte heller att bli störd av oss.

Vi stod en stund och såg på dem, de var rätt fina, men som sagt läskiga, sedan gick vi tillbaka in mot land och bort från bryggan.

På vägen tillbaka så kom två andra, rätt stora fåglar de med, springandes mot mig. Men strax före oss vek de av åt sidan och tog sikte på vattnet. De två fåglarna var två änder sa matte. Jag blev lite överraskad av dem, och skällde inte den här gången heller, jag bara mrffade lite lågt.

Nu återvände vi till bilen där husse stod och väntade på oss. Sedan bara det av hemåt. Matte var rätt trött och gick och lade sig rätt tidigt, så då lade jag mig hos Mellanhusse som är ledig imorgon och ännu är uppe. Hector, han ligger bakom husses stol just nu han, och sover.

 
 
Stella o Doris

Stella o Doris

18 maj 2010 09:29

Ja fåglar ska man akta sig för de är allt lite lömska...

Kram på er

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

18 maj 2010 19:34

Svanar är inte att lita på säger Matte. Dom kan visst bli riktigt ilskna ibland. Hoppas ni hade en skön dag du och Mellan husse. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

18 maj 2010 20:20

Svanar och såna där Kanadagäss kan vara väldogt griniga.
Jag brukar råka ut för såna som tror att de äger mina sjöar och svär åt mej när jag ska simma

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards