willebus

Alla inlägg under maj 2011

Av Wille - 31 maj 2011 18:46

Ja idag träffade jag på en sådan där grön boaorm. Men det tog inte lång tid innan den fann sin överman i mig och Hector !

Först ut att attackera den var Hector, men sedan kom jag till hjälp jag med ! Matte hade rätt roligt åt oss hon !


 

     


     


 

Av Wille - 29 maj 2011 20:30

Idag smet Hector iväg tidigt i morse, men jag sov en stund till jag med husse. Det var mysigt.

Även lillhusse var hemma så han busade en del med mig, och husse tog en lång och skön promenad med mig. Det gillar jag.

Mitt ben känns mkt bättre och det var så skönt att komma ut på en ordentlig promenad.

Sedan gömde husse lite godis till mig som jag fick leta upp.

På eftermiddagen kom Hector hem igen, och jag följde med husse ut för att möta honom. Men hector var på dåligt humör och fräste till åt mig varpå jag sa till honom att skärpa sig. Det gjorde han och jag misstänkte att han var rätt trött, för han såg så ut. Han hade visst haft en tuff dag idag. När jag ville leka då lade han sig bara och ville sova en stund, jättetråkig typ han var idag.

När han fått vila en stund lekte vi lite, men sedan när matte kom hem, då ahd ehon Carrie och hennes matte med sig, så då fick vi leka en bra stund. Så dte gjorde inget att Hector var trött, jag fick ju busa med Carrie också, även fast hon nog såg lite trött ut hon med.

Lite senare åkte de hem, och då tog Husse med lillhusse till gammelfar och gammelmor för att klippa deras gräsmatta. Istället följde då jag och Hector med matte och sov en stund. Det var rätt skönt faktiskt.

Av Wille - 28 maj 2011 18:45

Nej det gör de faktiskt inte. Den draken som Hector hade hämtat inne på mellanhusses sovrum idag, den hade inga tänder alls.

Jag och Hector gick en match med den och vi hade jätteskojigt !

Vi brottades ordentligt ett tag, men så plötsligt fick Draken grepp om Hector och då drog jag bort den därifrån !


 


 


Av Wille - 27 maj 2011 15:53

Ja det är det här idag. Blött om tassarna blir det, och inte så kul att promenera. Men vi har i lla fall masat oss ut några svängar med husse. Nu har vi nyss kommit in efter att ha följt med husse när han skjutsade lillhusse till skolan.

Husse tog en liten promenad med oss där vid skolan och det gillar vi.

Av Wille - 25 maj 2011 06:27

Har ni sovit gott ?

Ska strax ut med husse på morgonpromenad, och det verkar blåsa en del redan nu hör jag. Får nog fälla ner öronen lite extyra så det inte blåser rakt in i dem, för det gillar jag inte.

Nu först ska jag vänta in matte  som snart kommer hem. Då ska jag morgonmysa med henne en stund innan hon går och lägger sig, jo hon har jobbat i natt också. Den här natten tyckte hon dock att jag skulle få sova hemma. Fast jag hade ju inte haft ngt emot att följa med henne till jobbet.

Av Wille - 24 maj 2011 13:47

Jaha då har husse och jag varit till veterinären. Han kände, böjde och klämde på tassar, ben, höftleder men kunde inte hitta ngt som var orsak till min hälta. Veterinären trodde som matte, att det var en sträckning. Den skulle bli bättre om någon vecka eller så med vila och lugna korta rastningspromenader.

Husse och matte skulle fortsätta bära mig uppför och nedför trappor tills jag var återställd. Husse fick också ett recept på en smärtlindrande medicin, om jag skulle behöva det.

Själv känner jag mig pigg och glad med en massa buslust. Men jag ska ta det lugnt ett tag framöver så, det är väl bara att göra det då.

Men nu ska jag strax lägga mig vid mattes fötter och vila en stund.

Ha det gott kompisar. Kikar in till er lite senare.

Av Wille - 23 maj 2011 09:15

Idag lyfte husse upp mig och ställde mig i badkaret på en handduk för jag skulle duschas av lite innan veterinärbesöket. Jag har ju varit dålig i magen och det har satt sina spår i mina "pälsbyxor", så husse ville tvätta rent mig lite först.

Så blev det också, men jag gillade det inte. Men matte hjälpte till då det behövdes så att jag skulle vara stilla och inte halka omkring i badkaret.

Jodå vi har halkmatta i badkaret också, men på den totalvägrar jag att stå, så därför fick det bli på en handduk.

När badandet var klart och jag torkats av med handduk, då ville jag torka mig själv och började rulla omkring på golvet.

Matte var orolig att jag skulle göra mig mer illa, så hon försökte flera ggr att lugn ner mig.
Hector trodde att jag lekte med honom, så han ville busa då med mig,
men se det kunde han glömma, för matte var som en vakande hök både över mig och över Hector.


Här är filmsnutten från "Mitt torkande" !

http://www.youtube.com/watch?v=xb6I1Rodgqo


Av Wille - 22 maj 2011 15:15

I natt har Nea nattarbetat med matte. Hon tyckte det var jättespännande. Matte hade kameran med sig även då så här kommer några bilder.

De här två första bilderna tog matte vid 03.30 tiden, då började det ljusna redan. Här har Nea hittat min hälsning till henne och är full färd med att studera den. Visst har hon en söt baksida också ???


 


 

De här bilderna tog matte lite senare, ungefär vid 04.30 tiden på morgonen. Nea hade fått busspel då och sprang omkring som tokig, och matte fotade, men hon hann inte få så många busbilder då.

 

 
Lite senare frampå morgonkvisten då var Nea ute igen och busade. Denna gång hann matte få några busbilder. De här är tagna vid 05.45 ca. Men det är svårt att fånga henne på bild den här damen, så det blev lite suddiga bilder, men Nea är ju lika söt för det, visst är hon ?

 

         

Själv tog jag det lugnt och vilade så mkt det gick. Men med två unga "slynglar" i familjen så är det inte alltid så lätt. De två busade och ville ju ha med mig också.
Lite busade jag, men inte så mycket.
Jag har ju fortfarande lite ont i mitt ben och nu efter helgen har matte tid hos en veterinär.
Tills dess har jag fått order att vila och bara ta mkt korta och lugna rastningspromenader.

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards