willebus

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Wille - 13 maj 2010 13:15

Idag när vi varit inne ett tag efter vår promenad, då kom det tre människor som jag kände och hälsade på oss. Det var Puffy och Caddys familj. Jag blev glad över att träffa dem för det var länge sedan och hoppade på dem, men matte sa "Nej" till mig. Då satte jag mig ner istället och väntade på att de skulle komma ner till mig och hälsa, och det gjorde de ju. Då blev det pusskalas av allra högsta grad. Strax efter kom Hector också och hälsade. Han hade varit lite avvaktande tills han såg att vi kände dem och det var ok att hälsa. Då kom han med fram och började pussas och leka med dem han också. Det var roligt att träffa dem men lite tråkigt förstås att de inte hade Puffy och Caddy med sig.

Av Wille - 13 maj 2010 12:33

Idag tog Husse och Mellanhusse med oss på en långpromenad för matte jobbar. Det var Hectors första "långa" promenad och han var rätt trött när vi kom hem, men jag hade kunna gå ett bra tag till.

Vi tog favoritstigen utmed vår dalgång och sedan tillbaka igen. Ibland tog vi en liten paus så Hector fick pusta lite. Vi gick rätt sakta för lillbrorsan har ju kortare ben än jag och springer inte så fort. Men gissa om han hade skojigt. Han skulle nosa överallt och försökte gräva lite i ett hål vi hittade. Sedan brottades vi lite under promenaden han och jag. Det var skojigt. Rätt mysigt att ha en kompis att busa med även på promenaderna tycker jag. Nackdelen med Hector är att han har jättevassa små tänder så det känns rätt bra i nackskinnet när han tar tag i och drar i det på mig. Men jag låter honom hållas. För jag vet att när jag säger till honom att sluta, då släpper han och pussar mig istället. Jättegosigt.

Nåväl åter till promenaden så.

Under promenaden smög det sig in några spännande dofter i min nos, och jag fick många tillfällen att nosa igenom dem medan jag väntade på att Hector skulle komma ikapp mig. Det var några väldoftande tjejer som gått förbi här liksom hemma, så jag undrar om halva kvarteret har börjat lukta så spännande.

I alla fall måste jag ju nosa av alla och dessutom lämna mitt eget lilla meddelande till dem. Hmmm det blev några tjejer att lämna meddelande till.

Av Wille - 13 maj 2010 08:30

Vid 08 tiden väckte jag och Hector Matte och ville komma upp och sträcka på benen. Det fick vi, och husse vaknade också. Medan matte ordnade maten till oss, så tog husse med oss på promenad. När vi kom in så blev frukosten serverad och den smakade väl sådär. Jag var inte särskilt hungrig, jag tyckte nog att jag hade velat ha ngt extra gott  idag, jag menar det är ju helg och allt.

jag åt en del av maten och sedan lämnade jag resten.

Efter frukosten la vi oss att sova en stund till Hector och jag.

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards