willebus

Alla inlägg under oktober 2009

Av Wille - 28 oktober 2009 07:30

Idag väckte jag husse igen och strax därefter började den där saken som alltid låter då han ska gå upp att väsnas ! Ha jag hann före ! Husse steg upp och tog ut mig på morgonpromenad. Sedan fick jag äta frukost medan husse duschade. Det var gott med mat ska du tro. Jag hade visserligen fått lite filmjölk innan jag gick och lade mig igår kväll, men jag hade hunnit bli hungrig nu ändå. När husse kom ut från duschen så väckte han lillhusse. Husse och Lillhusse åt frukost de med och husse läste tidningen en stund innan han reste sig och släppte in mig till matte där hon låg och sov. Strax därefter hörde jag hur husse och lillhusse gick ut genom ytterdörren, då lade jag mig under mattes säng och sov en stund till.

Av Wille - 27 oktober 2009 13:00

Idag tog Matte med mig och Lillhusse i bilen och hämtade upp Neas matte. Sedan åkte vi tillsammans iväg till ett ställe där det luktade mycket annorlunda och mycket hund och katt - det var visst hos veterinären. Vi satte oss ner i ett rum med några andra hundar i. Jag ville ju gärna hälsa på dem, men det fick jag inte. Undrar varför då. Efter en stund kommer en kvinnlig tvåbening och ropar in oss till ett eget rum. Där lyfts jag upp på ett bord, och kvinnan som ropat in oss börjar klämma och känna på mig. Jag tyckte det var skojigt och viftade på svansen hela tiden. Helst ville jag ju pussas men det fick jag inte göra.

Efter en stund så håller Neas matte i mig medan den där andra kvinnan tar tag i mitt nackskinn och jag anar ett litet stick, men det kändes knappt så jag sa inte ett ord - jag var jätteduktig sa matte.

Sedan får jag gå ner på golvet en stund och undersöka det närmare medan kvinnan lämnar oss i rummet och går ut. Helst hade jag nog velat följa med, men det fick jag inte. När hon kommer tillbaka pratar de en stund och sedan går vi ut till bilen igen. Neas matte tar mig med på "kissrunda" innan vi sätter oss i bilen igen och åker hem.

Väl hemma igen så får jag äta lunch. Det smakade inte så tokigt.

Av Wille - 26 oktober 2009 14:00

Det fick jag idag av matte. Först trodde jag att det var en leksak, men sedan visade det sig att den gick att äta, dessutom smakade den gott ! Jag tyckte dte var häftigt att ha den som "tuggben" jag. Jag tuggade av små små bitar, sedan åt jag upp dem en efter en. Inte tokigt alls.


  

Av Wille - 26 oktober 2009 11:00

Idag så busade matte också en massa med mig.

Husse var på jobbet (sa matte) och lillhusse var i skolan. Mellanhusse likaså. Så det var bara jag och matte hemma idag. Matte hade den där roliga flätan som hon kastade åt mig och ibland bytte hon till min favoritboll  med snöre på ! Hon kastade iväg den och jag hämtade den !

Jag hade jätteskoj och matte med har jag en känsla av !

Det var en "Busdag" idag !



     

Av Wille - 25 oktober 2009 20:30

Idag busade min nya matte jättemycket med mig. Först hade vi ju tagit några promenader under förmiddagen. Sedan åt jag lunch och så var det dags för lunchpromenad. När vi kom in igen så var jag trött och sov middag en stund. Jag vaknade sedan pigg och ville busa. Det ville matte också så det gjorde vi - och det med besked ! Matte gömde godis i mina leksaker och jag fick ingen hjälp att ta ut dem. Det skulle jag visst klara själv. När det var klart så hade matte och jag dragkamp och dessutom kastade hon iväg min leksak så jag måste springa och hämta den gång efter gång. Men det var jätteskoj !




  

Av Wille - 25 oktober 2009 17:15

Idag kom det en man och hälsade på mig och Nea samt vår matte och husse. Jag hade ju träffat honom flera gånger förut och jag tyckte om honom. För några dagar sedan så sov jag över hos dem en natt när Nea var på kurs med husse och matte. Nu var han här och jag fick följa med honom hem igen.

Vad jag inte visste var att den här gången så skulle jag stanna kvar där. Jag hade ingen aning om det. När jag kom hem till deras hem så var det skojigt där för alla ville busa med mig, hälsa på mig och gosa med mig. Däremot såg jag inte till "Mamman" i huset. Undrar var hon var ? Senare på kvällen kom hon också och hon busade en massa med mig och hon kliade mig på magen och det var så sköönt !

Jag hade några leksaker med mig och mina matskålar. När vi busade jag och alla nya hussarna och matten så var det med dem och det var jätteskoj. Dessutom blev det flera promenader - ja nästan lite väl många tyckte jag nog.

När kvällen kom var jag så trött och somnade fort. På natten fick jag sova i "Mamman och Pappans" sovrum. Min favoritplats blev snabbt under sängen. Det är mörkt och lite skyddat där under och jag har ett extra tak. De hade lagt fram en filt till mig nedanför "Mammans säng", men den var för varm tyckte jag och sov hellre på golvet under sängen.

Av Wille - 23 oktober 2009 17:15

Idag kom matte och tog på mig mitt koppel och även Nea fick sitt på sig. Sedan tog hon och min husse en lång promenad till en busshållplats. Vi åkte bussen till samma hus som jag var i för några veckor sedan. Där stannade vi en stund och busade med dem som bodde där och med varandra Nea och jag. Vi hade jätteskoj, särskilt med en liten en som var "lillebror" till min matte. Han var visst 7 år och tyckte det var jätteskoj att leka med oss, helst hela tiden.

På kvällen väl "hemma" igen så somnade jag och Nea rätt snart.


  

Av Wille - 22 oktober 2009 11:00

Idag tog min och Neas Mattes lillebror min leksak ! Jag fick jaga den lite och ha dragkamp för att få den tillbaka ! Men vi hade jätteskoj. Det är roligt att busa med någon. Dragkamp tycker jag är jätteskoj. Och jag är stark må du tro. Ibland fick lillbrorsan släppa taget för jag var så stark. Nej då han gjorde det inte alls för att "vara snäll", det är det bara du som tror !

Lite senare under dagen busade även hans mamma med mig ! Hon är starkare än jag, men jag får i alla fall ett bra tag i leksaken ! Vi hade jättekul. När matte sedan kastade min leksak så jag fick springa efter den tyckte jag det var ännu roligare. Däremot säger hon "LOSS" när hon vill ha min leksak. Jag förstår inte vad det betyder eller varför hon säger det, men när jag släpper leksaken och låter henne få den, då säger hon att jag är jätteduktig och så kastar hon iväg den igen ! Nåväl jag får fundera ett tag till !



Bus

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards