willebus

Alla inlägg under januari 2010

Av Wille - 31 januari 2010 23:30

Nyss väckte matte mig. Jag kände mig väldigt nyvaken. Matte sa att jag sovit länge men nu var det dags för nattrastning. Lite öm i benen var jag kände jag men följde med ut gjorde jag, för jag blev plötsligt väldigt kissnödig. Då blev det bråttom ut för min del. Jag drog med husse ut och hann bara precis utanför dörren. Sen gick vi en kort runda husse och jag och lite orkade jag hoppa i snön trots allt. Nu har jag kommit in igen och snart ska vi nog sova för natten. Natti Natti alla vänner. Sov gott ! Det ska i alla fall jag !

Av Wille - 31 januari 2010 20:45

Nu har Carrie precis åkt hem. Jag är så trött så trött. Matte bjöd mig middag nyss, men jag orkade inte äta utan lade mig att vila en stund. Sen smakade maten mycket bättre och jag åt upp alltihopa. Nu ska jag sova en stund till, men först vill visst husse ta ut mig på en promenad. Jag kämpade mig upp på fyra lite skakiga ben och följde med honom. Det gick sakta nedför trappan men väl ute piggnade jag till och hoppade lite i den härliga snön. Det var rätt skönt att komma ut, och väl inne igen så somnade jag på hallgolvet och sov visst en lång stund.

Av Wille - 31 januari 2010 20:00

Nu ringde det på dörren igen ! In kommer en av mattes lillsyrror, och hon luktar alltid spännande av hund och katt. Jag luktade av henne ordentligt och hälsade förstås innan jag sedan återgick till att busa med Carrie. Vi tog en paus innan vi tog nästa busrunda till ! Tja så höll vi på. Men nu är vi riktigt trötta, både jag och Carrie. Ja ni ser ju själva. En är nästan helt slut alltså. Ska bli skönt att sova så småningom. 



          

Av Wille - 31 januari 2010 18:15

Vilken dag det varit hittills. Jag har busat, flörtat, busat, promenerat, busat, hoppat i snön, busat, ätit lite mat bara, och jag blev rätt trött, men tog mig ju en tupplur på mattan.

Då ringer det på dörren igen och in kommer min andra kompis (eller den tredje för idag) - Carrie ! Jag blev jätteglad för vi har alltid jätteskojigt ! Hon är så klämkäck den tjejen alltså, hon orkar busa massor och hon älskar snö precis som jag ! Nu blev det fart igen. Matte sa att mattorna for omkring som vantar när vi satte igång att busa !

Till sist så stängde matte dörren om oss och vi for omkring im köket och hallen som tokiga ! Vi hade drakkamp, vi brottades, vi lekte och så drack vi vatten för att bara strax efter busa igen ! Till sist gjorde sig lite trötthet påmind och jag bad Carrie sakta ner lite. Okej vi pustade en stund, sedan busade vi ännu mer ! Då fick vi sällskap av Lillhusse och hans minsta kusin (ja hon är 9 år) de satte sig att fika och höll oss sällskap och vi städade golvet efter dem. Det blev en och annan godbit. Inte så dumt alls.

Till sist var vi så trötta båda två så vi bara lade oss ner och vilade en stund. Då kommer matte med kameran och den brukar betyda godis. Jajamen mycket riktigt även den här gången betydde kamerans "BIP" godis. Genast piggnade vi till och lyfte på huvudena. Vi bjöds på skinka idag. Inte dumt alls.

Sedan vilade vi en bra stund till, innan det var dags för en ny period av bus ! Nu hade vi "drakkamp med en leksak" och "ta tuggbenet om du kan" - leken. Gissa om vi hade skojigt. Efter ett tag kom våra mattar och tog ut oss en stund, vi behövde ju faktiskt gå på toa ibland också. Men det var ruskigt kallt ute, så jag skyndade mig och Carrie likaså. Sen gick vi in i värmen igen. Det var skönt att ha svalkat av sig lite. Nu kunde vi busa vidare !




              

Av Wille - 31 januari 2010 16:30

En viss Aylen behövde gå på toa så hennes husse tog ut henne och lämnade mig och Nea kvar inne tillsammans med våra mattar och mina hussar.

Då kände jag att jag nog också behövde gå på toa, det blir ju mycket vattendrickande när man busar och blir varm.

Då sa min matte något till Nea och Aylens matte och sedan sa min matte till husse så han och Nea tog på sig ytterkläderna och plockade fram våra koppel.

Aha promenad förstod jag, och satte mig nästan genast ner på rumpan, för de har matte och hussarna mina sagt till mig att jag ska göra. Försöker jag springa omkring och så då ställer de sig bara och väntar tills jag sätter mig ner. Först då får jag kopplet på mig.

Så gick vi ut, och vi gick till mitt favoritställe - skogen. Där brukar jag få springa lös och leka med husse. Så även denna gång och nu med Nea och Aylen !!!! Tjohooo vad skoj vi hade. Det blev race mer eller mindre hela tiden, men med jämna mellanrum kallades vi in till våra respektive hussar och mattar för att få GODIS ! Jag kom ju mest för godiset förstås och inte för att jag ville komma.

Vi hade jättekul och sprang omkring och busade jättemycket.

Plötsligt ropar Neas matte på henne och Aylen, och min husse på mig. Jag kom och Aylen kom, men Nea kom inte. Då blev hennes matte arg på henne och sa till henne på skarpen. Då kom både Nea, Aylen och jag.

Vi fick koppel på oss och husse sa att jag var jätteduktig. Sen så gick vi hemåt.

Väl hemma fortsatte vi att busa en stund till innan Nea och Aylen skulle gå hem.

Precis när de skulle gå så ringde det på dörren igen. Mer gäster jisses. Dem måste jag ju också hälsa på.

Den här gången var det Lillhusses och Mellanhusses farmor och farfar som kom. Dem gillar jag och blev glad över att få träffa dem igen.

Nea och Aylen gick hem, och jag gick och lade mig på vardagsrumsmattan och somnade nästan genast, i trygg förvissning om att alla var samlade och satt ner och fikade och pratade. En rätt skön tillvaro att sova i.





        

Av Wille - 31 januari 2010 14:00

Idag fick jag minsann fint besök jag ! Jag var inte helt beredd på vad som komma skulle, för jag var upptagen av att busa med Mellanhusse och hörde därför inte att dte kom kompisar förrän de ringde på och sen öppnades ytterdörren och inrusande kommer två av mina bästa kompisar. Det var Nea och Aylen som kom med husse och matte sin. De sa GRATTIS till Lillhusse, som tydligen då fyllde år idag enligt matte. Sedan fick vi hundar busa en bra stund.

Men efter ett tag så fick jag någon sorts konstig känsla i kroppen och var inte längre intresserad av att busa så mycket med Aylen. Däremot var jag mycket intresserad av Nea. Neas matte sa att jag skulle lägga av för Nea löpte inte, och när jag inte lyssnade så tog hon mig i nackskinnet och sa FY till mig. Jag blev lite överrumplad men gjorde som hon sa - för en stund. Jag kunde ju inte rå för den där konstiga känslan så jag försökte "flörta" lite med Nea, men då blev Nea själv riktigt arg och fräste ifrån åt mig som hon bara gjort en gång tidigare.

Jag kom helt av mig och vände mig istället till Aylen och lekte med henne. Det blev roligare. Den där mysko känslan försvann genast. Jag kände mig som vanligt igen.


     

Bus · Kompis
Av Wille - 31 januari 2010 12:15

Ville bara tala om för alla att min lillhusse fyler 8 år idag ! Så jag räknar med att minst en av mina bästisar kommer och busar med mig idag ! Ja de ska också gratta lillhusse ju !

Nospussar i massor till dig mysige lillhusse !

Av Wille - 30 januari 2010 22:15

Matte håller på med något smaskigt idag - hon bakar tårta ! Naturligtvis vill ju Wille vara med och se vad han kan hitta på. Jag brukar ju få agera diskmaskin, så en kan ju hoppas......

Wow ja, idag med får jag diska ! Nam nam. Först får jag det lilla locket och vispen i det. Sedan får jag diska den stora burken och den smakar grädde den.....

Dock vill den inte vara så stilla så till slut hjälper matte mig, så den håller sig på plats, för annars är det ju svårt att få den "riktigt" ren.





     

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards