willebus

Alla inlägg under november 2010

Av Wille - 30 november 2010 22:28

Nu har matte, Hector och jag varit ute på sen kvällspromenad. Det är -12 grader ute, så matte frös lite om händerna. Men snön var torr och kall och dte blev en massa snörullande. Om jag bara kunde få rulla ifred för Hector. Han ska bara leka varenda gång jag rullar mig eller snöbadar, så hopplöst. En får ju inte göra klart snörullandet i fred. Men matte såg till för det mesta att jag åtminstoen fick rulla en del, utan att Hector busade med mig.

För övrigt blev det en hel del bus i snön, så vi höll oss varma, men matte frös.

Det blev en kortare promenad ikväll än tidigare under dagen.


  

Av Wille - 30 november 2010 09:30

När matte och husse vaknade i morse vid 06.30 tiden så var det bara 15 grader varmt inomhus. I natt hade det tydligen varit strömavbrott och husse sa att värmepumpen inte satt igång ordentligt, så sakta men säkert blev det kallare för varje timme som gick. 

Husse ringde jouren och de skulle komma och ordna den under dagen.

Matte kröp ner under täcket igen. När vi gick upp ett par timmar senare då var det i alla fall 19 grader varmt inomhus.

Vi tog en förmiddagspromenad med matte och det var skönt ute, bara -6 grader.

Av Wille - 29 november 2010 21:15

Det har väl inte hänt något speciellt idag, och det känns rätt skönt efter en hektisk helg. Matte jag och Hector har varit ute på promenader några stycken har det blvit.

Snörullningar det blir det på varje promenad, dte hör till numera liksom.

Av Wille - 28 november 2010 23:45

Nu har husse och Hector och jag och matte just kommit in från en härlig snöbusig promenad, mittinatten ! Vi har - 11 grader kallt och vi har snö, dessutom har jag både husse och matte och Hector med mig ut, kan det bli bättre !

Matte tog mig och kameran, sedan fotades det hejvilt medan vi busade i snön !

Ursäkta om en del bilder kanske blev lite suddiga, men vi var ju så snabba !


   




       



    




       



         



         



Innan vi gick in igen så upptäckte jag en papperskasse som låg och skräpade. 

Så här tycker jag om dem som skräpar ner på det sättet.

Det kan väl inte vara så betungande att ta reda på sin papperskaksse om man nu måste släpa ut den ??? 



   


  



Av Wille - 28 november 2010 18:45

Idag kom en annan kompis och hälsade på oss. Han är jämngammal med Hector och full av bus. Vi hade jätteskojigt när vi for omkring och lekte.

Hans matte lovade att han skulle snart komma och hälsa på igen, och då skulle vi få vara ute och busa istället för inomhus.


Av Wille - 27 november 2010 22:45

Senare på kvällen åkte husse iväg med bilen. När han kom tillbaka då hade han Nea och Aylen med sig, de skulle få sova här i natt, för deras husse och matte skulle på weekendsemester, så deras matte hade frågat vår husse om Nea och Aylen kunde vara här. Inte oss emot alls för vi blev jätteglada över att husse sagt ja.

Vi hann busa ett tag vi med innan det var dags att sova. Vi hann också med ett par promenader innan sovdags.

Vi sov tillsammans alla fyra i en enda hög på sovrumsgolvet. Så varmt och gott det var.

Av Wille - 27 november 2010 20:15

Idag fylle rmellanhusse år så vi har haft en massa besök här !

Jag passar på att skriva ett litet inlägg så här medan det är ngt sånär lugnt.

Idag blev det en massa kompisbus. Dessutom kom det en massa människor och även vi hundar bjöds på tårta och kakor, ja pepparkakor.

Först kom farmor och farfar. Dem gillar vi och hälsade glatt på dem, för det var ett tag sedan vi sågs. Farfar tycker vi är jättemysiga och gosade en hel del med oss. Sedan "råkade" farfar tappa en mjuk pepparkaka på golvet, och matte såg det inte, för annars hade hon sagt till oss.

Sedan "råkade" även lillhusse tappa en bit av en vanlig pepparkaka, den försvann fort den med.

När farmor och farfar sedan åkt hem, då dröjde det inte länge förrän Caddy's matte och hennes lillasyster kom och hälsade på oss. De luktade Carrie och Caddy, och sedan en annan hund som jag aldrig träffat.

Efter en stund kom morrmorr med Carrie och en lite liten "dammråtta" som mellanhusse kallade den.


  


Carrie ville busa så vi busade, men vi var ju nyfikna på dne där lilla saken som också kommit med dem, och titta som tätt nosade vi på varandra genom ett kompostgaller, för morr morr var rädd att Carrie skulle bli för hårdhänt mot honom när vi tre började leka. Carrie tyckte det var löjligt hon.

Medan vi hälsade på varandra vi hundar och jag och Hector busade med Carrie, så fikade morr morr och och resten. Efter en stund kom morr morr och matte ut till oss och släppte in "dammråttan". Han var en lite kaxig rackare som försökte sig på lite utmaningar, men både jag och Hector låtsades som ingenting, för han var bara 6 månader den här lilla valpen och inte bråkar man väl med en sådan liten en ? Det är ju ojuste. Istället lät vi honom klättra på oss och få tro att han bestämde, skulle han blvit för jobbig så hade jag bara behövt morra åt honom. Men det behövdes aldrig. En blick räckte bra.


    


       





        


Efter en stund kom det fler gäster, och den här gången var det fyra stycken som kom, tre ungdomar och en vuxen. Alla hälsade på oss och pratade en stund med oss, sedan var vi nöjda och återgick till busandet.

"Dammråttan" hette Lukas och var en dvärgschnauzer sa morr morr. När vi busat en stund tog morr morr ut honom från oss och återigen var det kompostgaller mellan oss. Men nu hade ju vi också hälsat på varandra och nosat av varandra, så nu var vi nöjda.

Morr morr tyckte han behövde vila lite för hon sa att det blev mycket för honom på en gång. Hmppffff sådan dålig ursäkt. Vi märkte ju att hon bara var rädd om honom, för han var ju inte hennes, han bara bodde tillfälligt hos morr morr eftersom hans husse och matte var på utlandsresa just nu.

Lite senare följde morr morr med matte, mig och Hector till hundhagen och hon tog med sig både Carrie och "dammråttan" som egentligen hette Lukas. Han var faktiskt jättesöt och jag pussade honom flera gånger. Sedan fick vi busa hejvilt där, och det gjorde vi också. Snön bara yrde om oss. Vi hade jätteskojigt. jag försökte snörulla några gånger, men då kom genast Lukas och ville leka, så då liskom kom jag av mig.




       



     


När vi kom hem igen så busade vi alla tre lite till inomhus, men vi orkade inte så mycket mer, ja undantaget var ju Carrie förstås. Jag tror inte det finns ngt begränsning på hur mycket hon orkar busa. Jag sa till henne ett par gånger att lugn ner sig lite, och då varade det lugnet väl i sådär en 5 minuter - max, sedan var hon i farten igen.

Så småningom åkte de hem både hon och Lukas, och då vilade vi oss Hector och jag. Vi var "bara lite" trötta, fast egentligen var vi väldigt trötta men nöjda.

Av Wille - 26 november 2010 20:30

Det har snöat idag med och jag har varit ute och busat i snön i flera omgångar ! Det är så skönt.

Matte har hållit på att förbereda för födelsedagskalas i morgon, för mellanhusse fyller år säger hon. Vi har blivit lovade både bus och kompisar och det ska bli skojigt !

Nyss har husse kommit in från en kvällspromenad med oss. Då sprang vi lösa i pudersnön och gissa om jag gillade det. Husse hade godis i fickorna och dem var han frikostig med. Jiodå han hade kameran med sig också, så bilder det kommer det. Antingen senare idag, eller imorgon.


   



       


    



   


Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Skapa flashcards