willebus

Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Wille - 22 maj 2010 18:19

Nu har vi precis kommit hem från en lång promenad. Det blev en lång, och lite jobbig promenad idag. När vi kom fram var vi vid en stor äng med massor av maskrosor, och en äng som gjord att springa på ! På den ängen fick vi dock inte vara lösa idag, för det var folk som hade picknick och solade där. Då ska man inte störa.

På maskrosängen blev det en hel del foton för matte gillar ju det och ville ju ha massor av bilder. På Hectors blogg finns det ännu fler.






  


Istället gick vi tvärsöver den här maskrosängen till nästa stora äng, där vi var helt ensamma och fick springa och busa så mycket vi ville. Lillhusse kastade pinnar till oss och busade med oss, medan husse och matte mest strosade omkring lite varstans. Jag hade ju koll på dem och Lillhusse så jag hade fullt upp. Hector han höll sig mest till mig han, för här var det nytt område för honom. Men vi busade massor och hade jätteskoj.


  


     


Visserligen sprang ju jag lätt ifrån honom när han jagade efter mig och min pinne, men ibland lät jag honom komma ikapp också så vi kunde ha lite dragkamp.

      


Matte tränade lite inkallning med Hector för det är inte alltid han lyssnar. Istället är han full i bus och vill springa omkring och leka med allehanda blommor och gräs. Men vi blev trötta, ja jösses ja. Till slut lade vi oss bara ner och hämtade andan en stund. Visserligen hade dte blivt lite svalare ute nu, men varmt är dte ändå när man håller igång som vi gjorde.

Av Wille - 22 maj 2010 15:30

Nu har matte kommit hem från jobbet för ett tag sedan. När hon vilat och ätit lite så tog hon med mig, Lillhusse, Husse och Hector på en längre promenad.

Husse höll mig och jag hade jättebråttom, för jag vet att ofta vankas det riktigt långa promenader när matte får bestämma. Så även denna gång.

Efter ett tag tröttnade husse på att jag drog i kopplet och började säga till mig att gå ordentligt, men vem har tid med det när Hector och Lillhusse och matte är flera meter framför oss. Men jag hade inget val. Ju mer jag drog ju mer bråttom jag hade, desto jobbigare blev husse. Till slut märkte jag att jag kom bara längre och längre och längre från de andra 3 - Hector, Lillhusse och matte, utom när jag lyssnade på husse, för då kom vi i alla fall framåt.

Flera gånger gick husse baklänges tillbaka när jag bara drog och spände i kopplet, det var urjobbigt, och inte så särskilt kul. Att däremot få gå framåt i slakt koppel bredvid husse, det var mycket roligare, så jag valde senare alternativet, den här gången. När vi till sist kom ikapp matte, Lillhusse och Hector så var det skojigt. Vi fortsatte vår promenad en bit till.

Av Wille - 22 maj 2010 12:30

Ja den blev kort men rätt spännande. Jag agerade storebrorsa "på riktigt" idag då vi mötte Lorden.

Husse tog med mig och Hector ut tillsammans och vi tog en sväng förbi Lorden, som ju var ute förståss. Jag blev jätteglad och ville busa en stund med honom, så dte fick jag. hector höll sig lite på avstånd och skällde på Lorden mest. Hector tycker Lorden är jättestor och är nog lite skraj för honom, fast Lorden är jättesnäll egentligen. Medan vi busade så tittade husse och Hector på, och Hector i kopple då hos husse, när plötsdligt Lorden vänder sig mot honom och ska leka med honom. Hector blir jätterädd och springer bakom husse och gömmer sig. Jag ser vad som sker och springer raskt fram till Lorden och biter bestämt honom i frambenet för att hindra honom från att skrämma lillbrorsan. Han kommer av sig i leken och hector tittar fram och skäller lite mer. Husse säger till Hector att vara tyst för man ska inte skälla i onödan, det har jag lärt mig. Lorden gör ett nytt försök att busa med Hector som gömmer sig igen, men blir tyst i ren överraskning när husse flyttar på sig.

Då sätter sig Hector ner och jag springer mellan honom och Hector. Så kopplar husse mig och låter Hector själv gå fram och hälsa på Lorden som hans husse vaksamt övervakar.

Nu är Lorden försiktigare och lägger sig ner för att verka lite mindre, precis som han gjorde när vi träffades första gången om ni minns. 

Då blir faktiskt Hector lite modigare och försöker leka lite med Lorden. Det nappar Lorden på och så börjar de leka lite lugnt, medan jag ser på, för den här gången får jag inte vara med säger husse, för nu måste Hector själv våga sig fram till Lorden och hälsa och leka.

Lorden är jätteglad för det och de har jätteskoj.

Efter en stund får också Hector komma tillbaka till husse och så går vi hemåt. Väl hemma är vi rätt törstiga allihopa, för det är varmt och det är väldigt kvavt här idag !

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards