willebus

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Wille - 3 maj 2010 20:15

Idag har det varit en rätt lugn dag fram till 17 - tiden ungefär. Då tog matte med mig på en biltur, en rätt lång sådan. Med i bilen var även Nea, hennes matte och husse samt Lillhusse. Nu skulle vi ut på en utflykt tydligen.

Vi åkte ett tag och sedan kände jag igen svängarna där jag låg och slumrade i Neas husses knä. Skulle vi åka till Carrie igen ! ?

Mycket riktigt, när vi stannade på gammelmattes gård så hade jag och Nea jättebråttom ut ! Nea hade fått syn på lammungarna och fåren och hade redan en åsikt om vart hon skulle, medan jag mest letade efter Carrie.

Neas matte tog med Nea närmare fåren tills en av tackorna började stampa, då stannade de. Neas matte ville ju varken att fåren skulle rymma eller stångas.

Matte och jag gick och hämtade Carrie istället vi.

Sedan bar det av ut till bushagen igen där vi kunde härja fritt utan att behöva avbrytas av något. Vi lekte alla tre och Carrie försökte retas med Nea, men Carrie fick då snabbt lära sig att det gör man inte ! Så var det löst.

Vi hade jätteskoj. Matte både fotade och filmade, men fotona blev lite väl suddiga så hon valde bara ut några av dem.

Filmen däremot kommer upp senat i morgon kväll på Youtube.


  


Vi träffade också två andra hundar, som jag ännu inte bekantat mig med så mycket. De heter Oscar och Cheri. Oscar är en mysig blandras och Cheri är en Japansk Spetsflicka. De var mycket trevliga de med, men Cheri var lite högljudd ibland och Oscar lite buffig. Men de var snälla och busiga båda två.


  




Efter en stund så fick Lillhusse följa med gammelmatte till lammen, för de skulla ha mat. Nu var det Lillhusses tur att mata lammen, och han tyckte det var jättemysigt. Men även Neas husse fick mata lammen och han tyckte det var mysigt, precis som Neas matte tyckte i går.


  


Så småningom var det dags att kliva in i bilen och åka vidare mot nya mål.

Nästa gång vi stannade var vi hos Puffy och Caddy. De var inte inne just när vi kom, så dem hälsade vi på lite senare. Istället gick Nea och hennes matte och husse till Kattungarna, ja först visste jag ju inte att de bodde där, men nu fick även jag träffa dem.

Nea hälsade först på dem. Hon pussade och pussade och pussade ännu mera på dem. Jag tittade bara på, helt konfunderad över hur små de där kattungarna var. När de lät blev både jag och Nea jätteoroliga för de lät ju nästan som små valpar.

Lite senare fick även jag hälsa på dem. De var så mjuka och pälsen deras kittlade i nosen så jag fnös ett par gånger innan jag nosade vidare. När den som jag hälsade på började pipa, då började jag pussa på den, och genast blev den alldeles tyst och började istället liksom låta på något annat sätt.



     


Mamma katt kom och tittade efter vad som pågick, men hon tyckte inte att det gjorde ngt att jag hälsade på dem. Hon bara strök sig mot benen på Caddys matte som höll i kattungen, sedan gick hon tillbaka till de andra små syskonen.

När jag fått hälsa en stund så kom Nea och ville busa så då blev det bus.

Vi hittade en sorts boll som rullar och släpper ut godis om man puttar tillräckligt på den. I den här var det mycket godis, så Nea och jag turades om med den. Det var skoj. Den var rolig att rulla. Vi hittade också en liten PET flaska som vi busade med en lång stund. Till slut var den så i hopknycklad som den bara kunde bli, och då slängde Neas matte den.


Efter ett tag blev det så dags att åka hemåt igen. Men det gjorde inget för jag var både trött och hungrig. Nea var hungrig hon med. Jag somnade rätt snart i Neas husses knä. Sedan sov både han och jag en stund i bilen.

Vi lämnade först av Nea med familj, sedan åkte vi själva hem och åt kvällsmat ! Så gott. Men både Lillhusse ovch jag somande fort efteråt och rätt länge tjatade jag på husse att han skulle komma ochlägga sig, innan han kom till skott och lade sig. Då lufsade jag med honom till sängen och somnade jag med.

Av Wille - 3 maj 2010 11:45

Idag var matte ut med mig på en kortare förmiddagspromenad, för Lillhusse är fortfarande hemma och ska ta det lugnt.

Kanske får han gå till skolan imorgon om han mår bra.

På vår promenad så var det skönt väder och nu tror jag att jag vant mig vid den stora skillnaden på temperatur från i vintras. Matte säger att jag fäller päls, själv märker jag inget än att det blir lite svalare och att matte faktiskt borstar mig lite då och då. Det känns rätt skönt !

Jag gick och strosade lite och matte busade lite med mig. Det var skoj, men ännu roligare blev det när jag hittade en ny leksak som någon hade slängt på marken. Det var en frigolit skiva säger matte, som ligger längst ner i kartonger med dyra tekniska prylar som tv, dator osv.

Matte tyckte den var skojig hon med så vi busade lite med den innan vi gick in. Jag brukar få lämna sakerna utanför, men den här fick jag ta med mig in faktiskt. Ja i alla fall ända tills jag började tugga på den, då tog matte den ifrån mig och sa att den var olämplig att äta. Hmpfff vadå då tänkte jag.

Men bära omkring den, det fick jag göra så länge jag inte tuggade på den.



    

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards