willebus

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Blåsväder men härligt ändå !

Av Wille - 13 oktober 2011 13:50

Nu har vi nyss kommit in från en långpromenad med matte.

Nu har jag satt matte vid tangenterna en stund medan jag vilar ut !

Vi började med att gå till skogen. Där fick vi leta några leksaker som matte hade med sig och gömde för oss. Medan hon gömde dem satt vi och vaktade ett träd.

Sedan tog hon först med sig mig ut i skogen och sa "SÖK" till mig. Jag visste vad det betydde så jag satte fart.

Allt som allt var det 4 saker vi skulle leta reda på. En pipis, mattes vante, dragkampsleksaken och godisfickan. Vid varje sak låg det en eller ett par gobitar, för min del var det köttbullar som gällde !!!!

Det här var en jättespännande och helkul lek ! Jag var snabb och hitta alla saker och det trots att Hector satt och gnällde och ibland skällde där han satt kvar och vaktade trädet.

När jag hittade alla leksakerna/sakerna då busade matte och jag med dragkampsleksaken. Det gillar jag och jag är nog rätt stark för jag ger alltid matte en match i dragkamp......

Sedan var det min tur att först hålla Hector sällskap en stund medan matte gick ut i skogen igen. Sedan fick Hector leta alla sakerna medan jag vaktade trädet.

Det tog lite längre tid för honom, men han hittade alla sakerna han med.

Sedan gick vi hemåt och lämnade alla sakerna hemma, och jag trodde promenaden var över då. Men jag misstog mig, för sedan tog matte med oss ner till dalgången här i närheten och där fick vi springa runt och busa utan koppel så länge vi orkade ! Till sist var jag så trött så jag gick frivilligt till matte och satte mig där och fick godis i massor av henne.

Rätt snart därpå kom även Hector och han fick också en massa godis. Med jämna mellanrum hade matte kallat in oss och delat med sig av godiset, innan vi själva valde att komma och sätta oss hos henne.

Ja vilken härlig promenad det blev ! Vad skönt att liksom få springa av sig också efter att ha sovit sedan husse gick till jobbet i morse. Jag har haft jättekul !

Hoppas ni får en härlig dag ni med ! Jag ska kika in hos er snart också det lovar jag, för det var längesedan !

 
 
Ludde

Ludde

13 oktober 2011 15:14

Vilken härlig dag ni fick med både sök och bus! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
kasper

kasper

13 oktober 2011 16:37

Detta var var jag kallar en toppendag! Och så duktiga ni är, både du och Hector!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

13 oktober 2011 18:21

Vilken toppen runda ni fick, kul att leta saker och att det sen är godsaker vid dom också, perfekt!
Ni är jätteduktiga du och din brorsa att hitta saker.

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 oktober 2011 23:21

Här har det varit en kanon dag ser jag :) Långpromenad, uppletande och sen få springa omkring på egen tass. Vilken super dag ni haft, förstår att ni var trötta efteråt.

Verkar vara en väldans envis förkylning som härjar just nu :( Man undrar om den aldrig ska ta slut....

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

Jenny N

14 oktober 2011 09:43

Wow! Vilken härlig dag ni har haft grabbar!!! Smart matte har ni också, kalla in er innan ni själva ens kommit på att det var dax att gå dit och kvittera ut godbitar ;)

SV: Ja, trist känns det, men ändå rätt, för Dios skull. Jag kommer att hålla koll på er här ute på nätet iallafall. Såsmåningom kommer jag nog att skaffa en "egen" hund igen (fast lite mer av "sällskapshundras" som även lillhusse kan ha glädje av om några år), då blir det säkert blogga av igen :)

 
Smilla

Smilla

14 oktober 2011 12:39

Jo jag åkte iväg och fixae en till rosett , det blev ett jäkla hallå på matten när vi ringde upp och berättade!!! Och när jag kom hem fick jag plättar!!!!

http://lapptussen.blogg.se

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

14 oktober 2011 12:53

Men vad skoj ni haft=) men har ni ingen älgjakt i eran skog? Vad skönt i såfall:)
Här jagar dom för fullt=(
ha en skön helg :)

http://htt://leonland.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

14 oktober 2011 18:17

Det där var väl en fin dag! Uppletande är ju så fantastiskt kul! Och så bus på det! Förstår at ni blev trötta sen.

http://wwww.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

15 oktober 2011 14:35

Kulig dag du och Hector haft, visst kan man göra mycket om man får lön för mödan, hihi. Då är inte jag osmöjlig heller, utan ställer upp på allt tok, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Skapa flashcards