willebus

Alla inlägg under februari 2010

Av Wille - 28 februari 2010 15:00

Ser att jag inte hunnit med att skriva så mycket idag. Får skylla på att matte jobbar, och inte kan jag be husse att hjälpa mig, han vet ju knappt vad blogga är ! Men här är jag i alla fall. Hoppas ni har en skön helg alla kompisar ! Jag håller på att träna den fina "solhälsningen" som söta Smilla kan, så matte och jag ligger i hårdträning, för vi vill ha sol.

Just nu är det bara regn, grått och trist och väldigt vått här. Javisst det är plusgrader, men jag som älskar snö har ju inte så bråttom med att få bort snön som andra som är lite mer vår och höst arbetande hundar. Jag busar ju mest och då trivs jag i snön.

Testade att slänga mig i snön idag på vår rastningspromenad, men den blev så hård och jag blev så våt, och jag blev inte ett dugg glad över det. Jag vill ju att snön ska svalka mig bara, inte blöta ner mig.

Vi råkade också på en jättestor vattenpöl på vår promenad idag. Den såg ut som värsta sjö, men jag ville absolut inte kliva ner i den. Den var ju smutsig tyckte jag. Dessutom åkte det förbi en bil och då i denna pöl, så det stänkte ngt alldeles förskräckligt om bilen så jag hoppade upp långt in på trottoaren, ja så långt jag kunde. Matte följde med hon också. Men vi klarade oss nog med lite, ytterst lite stänk bara. Mycket tack vare vår (läs min) snabba reaktion.

Nej snö och antingen bra snö eller också barmark och sol direkt, endera - inget mitt emellan tack.

Ha det gott allesammans nu.

Av Wille - 27 februari 2010 21:12

Nu ska jag ta en liten lur. Snart är det nog sovdags, om det inte blir film och annat spännande förstås, för då vill ju jag vara med jag med.

Jag tittade på en spännande film för en stund sedan med husse och matte. Men jag gillade inte styggingarna på filmen så jag mrrffaade åt dem. Men matte sa till mig att vara tyst.

Kanske det blir mer film och då ser jag till att vara där, för alltid ramlar det ner ngt gott under bordet.


  

Av Wille - 27 februari 2010 18:30

När matte kom hem efter jobbet var det så dags för middag. Klockan har ju hunnit bli rätt mycket nu. Det blev glass till efterrätt och jag fick smaka jag med. Det var gott och smakade bra.


  

Av Wille - 27 februari 2010 07:15

Idag gick matte ut med mig jättetidigt. Hon skulle visst iväg till jobbet och sa att hon tyckte husse kunde få sova lite längre.

Vi fick en skojig promenad där jag hann säga gomorron till min kompis Lorden också. Sen fick jag sova en stund till hos husse som snarkade på.

Av Wille - 26 februari 2010 13:30

Ja hittills i alla fall. Det är 4 plusgrader ute och det regnade i morse när husse och jag gick ut. När sedan matte gick ut en sväng med mig på lunchpromenad så var det väldigt varmt ute, och det kändes väldigt vått i snön. Det blev inga skutt i den då inte för den var alldeles för våt tyckte jag.

Nu sitter Matte i soffan och snorar och hostar. Hostig, snuvig och hängig det har matte varit nu i några dagar.

Lillhusse är i skolan och husse jobbar. Mellanhusse sitter på sitt rum framför datorn och ser på film, han är ledig idag. Själv har jag försökt få matte till lek, men hon orkar inte säger hon. Hon sov rätt länge idag så hon är ju fortfarande lite hängig. Men det är så tråkigt. Matte och jag brukar annars alltid hitta på något roligt på våra promenader. Men nu har det mest blivit att vi gått ut en kort sväng och jag gjort det som behövs, sedan går vi in igen.

Mellanhusse han har gosat med mig och det har matte med, men jag vill ju leka. Får väl hoppas att husse och Lillhusse kommer hem snart så kanske de kan leka lite med mig.

Men så trist väder det är med dessa plusgrader. Det ska vara kallt tycker jag och en frisk och skön luft, då är det vinter.



  

Av Wille - 25 februari 2010 21:45

Sent ikväll fick jag ett kex av matte. Jag hade ju rätt nyligen ätit middag så jag var inte jättehungrig. Så jag lekte med kexet istället.

Men det som var lite skojigt det var att när jag lekte med kexet så började det rulla bort från mig. Jag blev snopen och kom av mig lite men sedan tog jag och fångade in det igen. Den här gången smakade jag på det också och det smakade riktigt bra faktiskt. Matte var ju inte sen att ta fram kameran - förstås. jag är ju inte riktigt lika duktig som Nemi ( http://kabbysblog.blogspot.com/ ) för hon fotade sin brorsa på egen hand. Jag måste nog ta lite hjälp av matte ett tag till jag. Men skoj var det.









     



Av Wille - 25 februari 2010 18:45

När husse kom hem så tog han ut mig på en promenad, och då träffade jag en av kompisarna jag inte sett på bra länge - Lorden.

Vi blev båda jätteglada och ännu gladare över att vi fick busa en stund. Men nu räknas vi ju som unghundar båda två, vi är ju snart 9 månader både Lorden och jag, och då blev det lite tuffare tag. Men det var jätteskoj. Husse och Lordens husse stod och pratade en bra stund innan vi skulle gå vidare, så det blev lite bus. Men sedan ropade Lordens husse på honom och han var tvungen att komma, men han ville helst inte eftersom vi hade så skoj ! Jag följde efter Lorden till deras dörr, och sedan ropade min husse på mig, så då kom jag till honom istället. Sen fortsatte vi vår promenad. Det blev en massa bus i snön idag med alltså. Så kul.

Av Wille - 25 februari 2010 15:30

Idag har det inte hänt så mycket hittills i alla fall. Matte och jag har varit på en promenad, jag tittade på en traktor som gjorde våra snöhögar ännu större på vissa ställen men mindre på andra. Matte och jag såg en cyklist som matte tyckte var dum som cyklade i snön. Det är ju jättehalt på en del ställen. Tja rätt lugnt alltså. Får se om det blir mer action när Mellanhusse kommer hem.

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards