willebus

Alla inlägg under augusti 2010

Av Wille - 31 augusti 2010 13:30

Ja så tänkte nog både matte och jag idag när vi såg på Hector.

Det verkade som om han gick på en överväxel, för han kunde inte vara stilla många minuter. Han kunde absolut inte bara lägga sig ner och koppla av och sova som han brukar göra. Nej då han skulle hänga mig i pälsen, dra mig i öronen, ta mina saker, retas med mig och försökte flera gånger få fart på matte. Men hon ignorerade honom just då. Hon tyckte väl inte att han skulle få lön för mödan.

För att få fart på matte så drog han i hennes filt som hon har på soffan, den får han inte röra, han försökte ta ner sina rosetter som hänger i lagom höjd för hans huvud just nu, han norpade en strumpa som ramlat ut ur tvättmaskinen och sprang fram med den till matte för att hon skulle göra någonting i alla fall, vad som helst. När det inte hjälpte så hämtade han mattes kudde från sängen i sovrummet och drog ut med den i vardagsrummet. Matte reste sig inte ens för att lägga tillbaka den. Till sist tog han tag i vår kojas kant och började dra den över vardagsrumsgolvet och nu sa matte till honom på skarpen, bara en gång och han släppte den genast och stod glatt viftande förhoppningsfullt på svansen. Men ngt mer hände inte. Sedan lade sig Hector ner och bara tittade på matte.

Matte väntade ut honom, och när han även lagt ner huvudet på tassarna då tog hon med oss ut på en promenad.

Hector blev jätteglad men han bara busade i kopplet. Helt knäpp idag alltså.

Matte gick till en rasthage och släppte oss lösa att springa omkring där precis som vi ville. Då blev det fart på Hector. Han sprang och sprang och sprang, varv efter varv. Jag nosade mest om kring men ibland så sprang jag med Hector jag med. När Hector så småningom gjort av med en massa energi då kom han till matte och ville gå hem. Så blev det. Väl hemma somnade han snabbt efter att ha druckit lite vatten. Sedan sov han en lång stund. Det blev plötsligt väldigt lugnt. Matte tog en kopp kaffe och varvade ner lite hon med. Hon gosade lite med mig medan Hector sov, och han märkte ingenting för han sov så han snarkade.

Av Wille - 31 augusti 2010 10:52

Igår kom Hector och matte hem igen efter sin resa till Gotland. De var så trötta och Hector orkade inte leka särskilt mycket då. Men efter att ha sovit en stund, så kunde han busa med både mig och Carrie, som också varit på Gotland. Egentligen skulle jag, husse och Lillhusse också följt med, men lillhusse blev sjuk och fick rätt hög feber så då valde husse att stanna hemma, så istället stannade jag, lillhusse och husse hemma. Det var inte så dumt det heller.

På torsdagskvällen kom Nea och sov över hos oss, för hennes husse skulle inte vara hemma då, för han pluggar. Eftersom även Aylen och Neas matte var på Gotland, så skulle då Nea bli ensam hemma så hon fick bo hos oss från Torsdagskvällen till fredag kvällen.

Jag och Nea hade jätteskojigt och både busade och myste med varandra. Måste väl också säga att på ett sätt var det rätt skönt att få vara  ensam hemma med husse, lillhusse, mellanhusse och så Nea. Men nog saknade jag Hector också.

Av Wille - 26 augusti 2010 11:59

Ja för matte tog en kortare promenad än vanligt med oss idag på fm. Sedan tog hon och började packa ihop sina saker i sin resväska och min och Hectors koja packade hon ihop och stoppade ner också. Jag följer matte hela tiden, vill ju inte missa något, och en blir ju lite orolig när hon gör en massa saker som hon inte brukar. Då är det ju något på gång. Frågan är vad ?

Nu har hon ialla fall satt sig ner och sitter stilla en stund och dricker kaffet sitt, så nu kanske Hector och jag kan busa lite.

Av Wille - 25 augusti 2010 12:59

Jo det blev det idag på fm för det regnar ordentligt här idag. Det var en rätt lugn promenad bortsett från att Hector fick spel av ngt slag och skämde ut oss genom att skälla ut en trolly (resväska med hjul) som bara den. Jag fattade inte vad han väsnades över och försökte säga till honom att lägga av, men lyssnade han, nähä då inte ett dugg.

Nåväl efter en stund fortsatte promenaden och vi gick vidare. Ibland försökte jag hoppa över vattenpölarna, men istället hoppade Hector på mig för ahn trodde jag lekte tydligen, så jag av honom knuffades i vattenpölarna, det gillade jag inte alls. Jag fräste av honom ordentligt efter ett par dopp, så sedan lugnade han ju ner sig lite. Matte sa till honom hon med så sedan gick han väl hyfsat i kopplet. Så istället för att hoppa över vattenpölarna så gick jag runt dem. Det funkade bättre.

Av Wille - 24 augusti 2010 11:28

Idag tog mellanhusse en skojig promenad med mig och Hector. Vi får göra en del skojiga saker som att t ex gräva i jordhögar när vi går med mellanhusse. Sådant får vi inte göra med matte alls. Vi blir smutsiga.

Så idag när vi grävt i jordhögarna så sa matte genast när vi kom in att antingen fick mellanhusse duscha av oss, eller så fick han ta en ny promenad på gräsmattan istället. Han valde det senare och då vi är rätt lågställda så borstade det fuktiga gräset även av magarna våra.

Det var rätt skojigt att mellanhusse valde att gå ut en sväng igen med oss, för vi fick ju liksom en extra promenad med mellanhusse då.

Hector hittade en geting som han ville leka med, men det var ju inte så lämpligt. Men allt gick bra.

Nu har vi busat en sväng Hector och jag, och så tar vi en paus just nu och hämtar andan lite.

Av Wille - 23 augusti 2010 12:00

Jippieee vad glad jag blev när mellanhusse kom in genom dörren. Han har varit i gränna på riddarspel och innan dess var han borta jättelänge hos sina kusiner.

Men nu ä'r han hemma och vi ville genast gå ut och busa med honom. Det gjorde vi också, ävne om det inte blir superlånga promenander, så blir det roliga promenader med mellanhusse.

Av Wille - 22 augusti 2010 20:00

Jojomen, fast för mig blev det nog mest en jobbig dag för Aylen har precis slutat löpt och hon luktar så gott så min kväll bestod mest av uppvaktande och gnällande samt en massa avspisningar. Visserligen blev det en del dragkamp och brottningsmatcher, så en fick nöja sig med det. Men ibland vill man ha mer än så.


  


Fast när de sedan gått hem då tog husse med mig ut på en lång skön lekfull promenad. Det var jätteskönt. jag fick springa lös och rusa av mig all energi, dessutom gömde han sig flera gånger så jag fick leta reda på honom. Gömde han sig inte så sprang han plötsligt bara iväg, så då gällde det att hänga på, för någon sölkorv är husse inte när han sätter av. Vi hade skojigt.

När jag kom hem var jag trött och törstig men framförallt avspänd och mådde bättre. Busade lite med Hector som var full i sjutton idag. Han norpade tuggbenet flera gånger för mig och gömde det bakom soffan där inte jag kommer in, för jag är för bred over skuldrorna. Matte plockade fram det varje gång.

Till sist sa jag till Hector att låta bli mitt ben, gissa vem som kom och fjäskade då ? Just det lillbrorsan ! Men när det inte gick hem då lade han sig till sist bara och såg på medan jag tuggade på benet på egen tass. Jodå han hade ett eget han med, men det var visst inte lika gott som mitt ??

Av Wille - 21 augusti 2010 14:30

Jo det har varit rätt lugnt idag. Jag har varit ensam med husse hos en kompis och där gosade jag med Kiara en stund, ja det är en katt som alltid vill gosa. Kiara är 11 år gammal och jättemysig. Men kameran var ju med matte och Hector som var på någon utställning sa husse. Vi busade lite och gosade massor.

Får nu se vad Hector har hittat på när han kommer hem igen !

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards