willebus

Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

En skön dag

Av Wille - 14 maj 2010 13:15

Idag väckte husse oss vid 8 tiden för då skulle vi äta och gå ut på en rastningspromenad. Jag var hungrig idag och åt glatt upp all mat. Husse åkte så till jobbet och då slumrade Hector och jag en stund. Frampå förmiddagen busade och gosade matte med oss båda en lång stund, och det var så mysigt. Efter lunchen, som jag för övrigt inte tyckte smakade, så gick vi ut en stund. Vi hittade en daggmask som kommit vilse på asfalten efter regnet tidigare. Hector trodde man skulle äta den så han stoppade in den som en spaghetti i munnen, men matte hann se vad han gjorde så hon räddade daggmasken och satte ner den på jorden så att den kunde gräva ner sig. Såvitt hon kunde se hade den inte skadat sig och behövde inte skjuts till djursjukhuset (voff). Den ringlade vidare en bit in i rabatten och sedan sakta ner i jorden.

Hector följde efter och försökte hjälpa masken gräva (eller om han grävde för att hitta den). Men vi lät den var ifred och gick vidare. Efter en stunds promenerande såg vi en igelkott röra sig en bit bort. jag blev nyfiken och klyfte huvudet högre för att se bättre, men Hector han skällde på den. Matte sa till honom och när han inte lyssnade så satte hon sig ner mittemot honom och tittade honom i ögonen och sa "TYST", då började han istället pussa matte en massa och då följde jag efter och sedan satt matte där på marken och blev överfallen av pussar, och ibland Hectors vassa tänder. När hon äntligen kunde resa sig så gick vi vidare.

Väl hemma så blev det lite bus en stund innan innan vi lade oss ner ett tag och myste, matte i soffan och vi två nedanför med magarna i vädret så att hon lätt skulle kunna klia dem åt oss.

När husse kom hem så skulle matte till jobbet.

 
 
Aamor

Aamor

14 maj 2010 19:45

Hihi jag kan riktigt se det framför mig när ni pussar hejvilt på matte.
Maskar är inget gott tror jag, jag smakade en gång på en "mördarsnigel" som valp och den var inte god för hade inte matte plockat ut den hade jag spottat ut den, sen har jag inte rört nån!

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards