willebus

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Lunchpromenad

Av Wille - 29 april 2010 12:15

Matte och jag har just varit ute på en liten promenad. Vi gick en kortare vända på ställen där jag sällan går. Men där hände en del spännande saker utmed vägen.

Till att börja med fick jag träna "Stanna" vid en större väg.

Jag lade mig ner i som husse kallar det "vallningsmood". Då ligger jag ner, avvaktar och sedan far jag upp när t ex bilen åker förbi. Två gånger ville jag springa efter bilarna, men då sa matte "Nej" i en bestämd ton.

Tredje gången provade jag att "Ligga kvar" när bilarna for förbi, och då blev matte jätteglad. Alltså är det så hon vill att jag ska göra tänkte jag, och testade flera gånger. Varje gång lika mycket och glatt "Duktig kille".

Sedan gick vi vidare. Vi tog en liten backe upp till en av våra mysiga stigar, och när vi kom upp där så stannade matte överraskat, för precis där vi kom upp på krönet så i princip krylllade det av sniglar ! Alla bar de omkring på sina hus. Mattes kamera åkte fram och hon fotade flera av dem.



    


Men de blev rädda och gömde sig i husen när jag ville nosa på dem ! 

Matte var noga med vad hon satte sina fötter, hon ville ju inte trampa på dem, djurvän som hon är. Jag trampade nästan på en, men matte hann få mig att väja precis innan.

Vi gick vidare och jag hittade en tom fd glassmugg som jag bar med mig en lång stund och busade med.



     


Sedan tappade jag den någonstans när jag hittade en intressant doft. Men strax efter hittade jag en Coca Cola mugg i papp som låg på stigen, den bar jag med mig. Det var lite skoj. 



  

Så skräpiga människor är egentligen. När vi skulle gå över vägen igen så blev det mer "Stanna" träning. Denna gång mindes jag hur det skulle vara så jag lade mig ner vid vägen när matte sa "stanna" sedan låg jag still och kollade in bilarna, en efter en, utan att resa mig.


  


Matte blev jätteglad och busade med mig så snart vi kommit över vägen. Det var skoj ju !

Sen bar jag den tomma Coca cola muggen hela vägen till papperskorgen. Passade också på att leka lite med den.




     


Väl hemma igen möttes vi i dörren av Lillhusse som sa : Är ni redan hemma, jag tänkte just ta lite cola, får jag det ? Klart han fick det för matte. Ett par digestivekex (sådana gillar vi) fick han också.

Jag fick lunch och det smakade bra. Efter den fick jag också ett digestivekex, eftersom jag frågade snällt, som matte sa.


Tja som sagt, även en kort promenad kan vara händelserik. Allt beroende på hur man ser det.  Hoppas ni får en spänannde dag ni med. Hej Då !

 
 
Cruellas sida

Cruellas sida

29 april 2010 14:07

hej vad duktig du är som plockar upp skräp och sätter i papperskorgen. Sniglarna var ju oxå lite häftiga ju. Tänk vad starka dom är som kan bära sina hus. =)

http://crllaue.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

29 april 2010 14:12

Duktigt att plocka skräp så där. att du sen pasar på att roa dig med skräpet ens tund är väl bara praktiskt. Vinbergssnäckorna är häftiga. Vi brukar bli invaderade av såna här hemma, men än har de inte dykt upp.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

29 april 2010 14:44

Ja du är då verkligen duktig på att lära dig fort. Sniglar det verkar vara spännande djur, med husen med sig på ryggen. Hörru har du tagit efter Sigge med att hitta en massa saker, eller är dom dåliga på att städa upp efter sig. Ha en bra kväll och valborgsmäss

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

29 april 2010 16:11

ååå vem kan stå mot den bedjande lilla trutmunnen o den viftande tjocktassen? inte matte iaf!!
du skulle få mkt "tåta" om du kom hit o gjorde så!
slafspuss

 
Aamor

Aamor

29 april 2010 18:36

Klart att du ska leka med muggen när du nu bär den till en papperskorg, du kan ta jobb som naturstädare!
Du är väldigt duktig som gör som matte säger.

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Totte

Totte

29 april 2010 19:27

Tjena Wille!!
Jag och matte håller med dig om din åsikt angående "frisören" som klippte mig, eller trimmade menar jag. Din kommentar gjorde mig superglad :-) Tack,tack fina Wille!
Pussar från Totte

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Jojje

Jojje

29 april 2010 20:02

Hej Wille ! Du har verkligen blivit stooor ! Kul att läsa om dina små äventyr. Visst njuter jag av våren, min matte har hittat roliga saker man kan göra nu i skogen. Ha de bra ! / Jojje

http://www.jojjes.webb.se

 
Tuna

Tuna

29 april 2010 20:07

Ordning och reda. Klart man ska slänga skräpet i papperskorgen. Du kommer att bli en riktig skräpsorterarhund när du blir stor.

http://tuna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards