willebus

Alla inlägg den 29 april 2010

Av Wille - 29 april 2010 22:45

Ikväll när jag kom hem fran Nea och Aylen så var jag så trött så trött, och väldigt varm. Jag blev glad när matte öppnade balkongen så jag kunde svalka av mig där. Sedan bjöd hon mig på isglass. Det var jättegott. Man blev sval helt och hållet och det var så skönt.

Just nu finns det gott om glass i frysen eftersom Hemglassbilen varit här och Lillhusse har ont i halsen och får äta glas så ofta han vill ! Så förhoppningsvis blir det mera glass imorgon.






           

Av Wille - 29 april 2010 20:30

När husse varit hemma ett tag idag så tog han med mig ut till bilen, och vi åkte till till mina kompisar Nea och Aylen ! Där blev det full fart.

Aylen hade enligt sin matte, blivt påhoppad av en stor hund igår som gjorde Aylen illa så hon skrek och blev jätterädd. Så hennes matte undrade om vi kunde komma och låta mig busa med henne som lite terapi för Aylen för att komma över det där otäcka hon var med om igår. Det gjorde jag ju jättegärna. Vi började busa ute först jag och Aylen. 

Där sprang vi lösa och busade Aylen och jag. Vi hade jätteskoj. Sedan gick vi in igen och då fortsatte busandet, men nu var ju även Nea med och busade med oss. Vi hade jätteskojigt. Jag blev rätt trött efteråt. När vi åkte hem lade jag mig ner och sov i bilen hela vägen hem !

Så även om den här dagen från början verkade bli en sådan där lugn och kanske lite tråkig dag, så blev det istället en riktigt spännande dag, med kompis bus och annat skoj !




Av Wille - 29 april 2010 19:26

Nu har vi årets första åskväder över oss här hemma. Det spöregnar och åskan mullrar på ett litet avstånd. Nyfiken som jag är så måste jag ju ut på balkongen och titta på vad det var som lät så väldigt.

Stod där en lång stund och bara tittade och lyssnade. Sedan plötsligt så var åskvädret över, lika fort som de kom.

Nu är det härligt frisk luft ute. Det känns som om regnet och åskan rensat upp lite. Så skönt.

Av Wille - 29 april 2010 12:15

Matte och jag har just varit ute på en liten promenad. Vi gick en kortare vända på ställen där jag sällan går. Men där hände en del spännande saker utmed vägen.

Till att börja med fick jag träna "Stanna" vid en större väg.

Jag lade mig ner i som husse kallar det "vallningsmood". Då ligger jag ner, avvaktar och sedan far jag upp när t ex bilen åker förbi. Två gånger ville jag springa efter bilarna, men då sa matte "Nej" i en bestämd ton.

Tredje gången provade jag att "Ligga kvar" när bilarna for förbi, och då blev matte jätteglad. Alltså är det så hon vill att jag ska göra tänkte jag, och testade flera gånger. Varje gång lika mycket och glatt "Duktig kille".

Sedan gick vi vidare. Vi tog en liten backe upp till en av våra mysiga stigar, och när vi kom upp där så stannade matte överraskat, för precis där vi kom upp på krönet så i princip krylllade det av sniglar ! Alla bar de omkring på sina hus. Mattes kamera åkte fram och hon fotade flera av dem.



    


Men de blev rädda och gömde sig i husen när jag ville nosa på dem ! 

Matte var noga med vad hon satte sina fötter, hon ville ju inte trampa på dem, djurvän som hon är. Jag trampade nästan på en, men matte hann få mig att väja precis innan.

Vi gick vidare och jag hittade en tom fd glassmugg som jag bar med mig en lång stund och busade med.



     


Sedan tappade jag den någonstans när jag hittade en intressant doft. Men strax efter hittade jag en Coca Cola mugg i papp som låg på stigen, den bar jag med mig. Det var lite skoj. 



  

Så skräpiga människor är egentligen. När vi skulle gå över vägen igen så blev det mer "Stanna" träning. Denna gång mindes jag hur det skulle vara så jag lade mig ner vid vägen när matte sa "stanna" sedan låg jag still och kollade in bilarna, en efter en, utan att resa mig.


  


Matte blev jätteglad och busade med mig så snart vi kommit över vägen. Det var skoj ju !

Sen bar jag den tomma Coca cola muggen hela vägen till papperskorgen. Passade också på att leka lite med den.




     


Väl hemma igen möttes vi i dörren av Lillhusse som sa : Är ni redan hemma, jag tänkte just ta lite cola, får jag det ? Klart han fick det för matte. Ett par digestivekex (sådana gillar vi) fick han också.

Jag fick lunch och det smakade bra. Efter den fick jag också ett digestivekex, eftersom jag frågade snällt, som matte sa.


Tja som sagt, även en kort promenad kan vara händelserik. Allt beroende på hur man ser det.  Hoppas ni får en spänannde dag ni med. Hej Då !

Av Wille - 29 april 2010 09:15

I morse var husse ut med mig som han brukar, men det var jättetrist väder. Det var mulet och regn. Tror ju inte att det blir någon långpromenad idag. Det är ju fortfarande regnigt och grått.

Lillhusse är fortfarande hemma från skolan, men idag är han lite piggare.

Igår satt Lillhusse mest i soffan eller husses knä (matte jobbade ju) och myste. Emellanåt pussade jag honom lite på handen för att pigga upp honom. Då fick jag en gosekram tillbaka. Så mysigt. Sån skönt tycker jag att Lillhusse verkar må bättre nu.

Idag har matte haft balkongdörren öppen ända sedan hon steg upp, så där låg jag och slappade mest. Det var rätt skönt det med.


  

Av Wille - 29 april 2010 07:00

Idag fyller två bloggkompisar 6 år ! Det är de två busiga taxarna Malte och Snoken som blir 6 år idag ! De är fulla av skojiga påhitt och jag önskar dem en härlig Födelsedag !


GRATTIS !



Ha en alldeles, alldeles underbar Födelsedag !  

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards