willebus

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Wille - 25 april 2010 13:05

Idag gick husse och jag en skön promenad. Solen skiner och det är jätteskönt ute.

Husse och jag tog en sväng ner till vår dalgång och där fick jag springa lös och busa med husse. Vi hittade en pinne som vi busade emd. Det var skojigt.

Medan vi busade så dök det upp något vitt och lite lurvigt där på stigen en bra bit bort, och i släptåg hade den en människa. Jag kollade lite på avstånd, sedan gömde jag mig i gräset och började sakta krypa närmare. Det såg ju ut som ett av lammen jag sett häromdagen och vinden var åt fel håll så jag kunde ju inte känna på doften vad det var riktigt. Då blev jag lite avvaktande och bestämde mig därför för att sakta hukande smyga närmare för att kolla läget lite. När jag komit närmare så såg jag och kände på lukten att det var en liten vit hund. Den såg också lite lurvig ut i sin päls.

Jag tittade på husse för att kolla om jag fick hälsa, men han tittade på mig och gick åt ett helt annat håll. Då följde jag ju med honom istället.

Jag fick massor av beröm av honom då jag kom ikapp honom, och så kopplade han mig och sedan busade vi en stund till innan vi gick hemåt igen.

Det var rätt så skönt att bege sig av hemåt nu, för det var väldigt varmt ute och jag hade blivit rätt törstig av mitt äventyr. Väl hemma drack jag en del vatten och sedan lade jag mig ute på balkongen där jag hade det svalt och skönt.

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards