willebus

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Spännande dag !

Av Wille - 5 maj 2010 16:20

Dagen började rätt lugnt, med de vanliga promenaderna.

Men sedan hade matte en överraskning till mig. Vi skulle träffa Aylen och jag skulle få BUSA !

Matte och jag tog bilen och hämtade upp Aylen och hennes matte. Sedan åkte vi till en stor grön gräsmatta, med en massa spännande dofter på. Den var inhägnad och vi fick härja helt fritt. Vi började med lite bus, innan vi så nosade av gräsmattan.

Ett litet tag försvann matte och jag såg en stund efter henne, men sedan så var det fart igen för Aylen kom och tacklade mig.

Vi hade jätteskoj.

Efter en stund kom matte tillbaka, hon hade tydligen varit och hämtat min korv och kameran i bilen.

Matte och Aylens matte satt på en soffa och slöade lite medan vi två, jag och Aylen hade skoj. Ibland ropade min matte på mig, och jag kom som ett skott, och ibland ropade Aylens matte på henne och då kom hon i full fart också.

Matte hade korv med sig, och det gillade jag.



   


      


  


Efter ett tag kopplade matte mig och Aylen kopplades också, och sedan gick matte iväg en sväng. Efter en stund hämtade hon mig och sa till mig att hjälpa henne att leta upp korvbitar som hon tappat ! Klart jag gjorde.

Först hittade jag inga och förstod inte riktigt vad matte ville, men efter en stund hade jag fått grepp om vad det var frågan om, så då satte jag fart. Jag hittade flera stycken som hon tappat, men inte fick hon dem av mig inte, näe jag åt ju upp dem jag.

Sedan hann vi busa en stund till innan det var dags att åka hem igen.

 
 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

5 maj 2010 16:57

Tjena Willebus!!!
Klart att korvarna e till dig. Den som fann det han vann det. Så säger man väl. Mm, smaskens med korvsök.
Killkram från Göte!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Totte

Totte

5 maj 2010 17:26

Vad duktig du är på att söka Wille!
kramkram från Totte :-)

http://lagottototte.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

5 maj 2010 18:49

Korvsök är skoj och mättande.
Tyvärr är det ju slut på sånt för min del nu.
Jag har ju fullt upp med svampsöket och då blir det ju en massa korv eller köttbullar eller annat gott

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Edith

Edith

5 maj 2010 20:10

Vilken spännande dag du haft tillsammans med din kompis! Jag säger som Göte ... klart att korvarna är till dig. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Rudi

Rudi

5 maj 2010 21:06

Bravo Wille, korvsök är en mättande och bra sport. Och en massa bus hann du också med idag ser jag! Fortsätt så, grabben!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

5 maj 2010 21:45

Klart att du skulle äta upp dom, tappar matte sånt gott får hon ju skylla sig själv, hihi.
Bra gjort att söka upp dom och vilken kul dag för er busungar!

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

5 maj 2010 21:52

Korvsök är ju bara bäst!! Borde man ha varje dag minst fem gånger... eller sju...

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

5 maj 2010 23:08

Klart att de korvbitar du hittar är dina! Är man så klantig så man inte kan hålla ordning på korven ska man inte ha nån heller. Bra jobbat!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lena

Lena

5 maj 2010 23:30

Å va kul att busa med en kompis av samma skrot & korn! ;)
Mamma & jag vi försöker åxå leta efter godis i skogen! men jag brukar inte ha så värst med tid när jag är där! har lixom fullt upp med kottar & kvistar! fniss... men mamma säger att jag måste ha den bästa nos som en hund kan ha! :) ja jag måste ju använda den lite extra, när jag inte hör...
Kram! /Märta♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

6 maj 2010 01:02

Säger som alla andra - klart korven var din! Den som inte kan hålla reda på sina korvbitar har inte förtjänat dem, som jag ser det!
Härlig dag du har haft!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards