willebus

Direktlänk till inlägg 2 maj 2010

Mer spännande !

Av Wille - 2 maj 2010 22:45

När matte kom tillbaka efter ett tag då luktade hon både hund och kattungar. Det var spännande dofter. De hade varit och hälsat på Meya och några jättesöta (enligt matte) kattungar. 


 


Eftersom Meya var inne i en sån där "No guys perid" nu (enligt matte, själv vet jag inte vad det betyder), så fick inte jag följa med till henne för matte.


  




Men jag hade ju skoj med Carrie och det var ju tillräckligt idag.

När så matte kom tillbaka, då tog hon med mig ut till fåren och lammungarna som bor här. Och idag fick jag hälsa jättemycket på lammungarna. Det var jättemysigt. Men deras mammor stampade i marken när jag kom för nära, och det visste jag vad det betydde, fast jag inte lärt mig det. De ville varna mig för att komma närmare. Jag skulle hålla mig på avstånd, så jag backade lite.

Ja annars försvarar de sina lamm och stångas ! Visste ni det ?


  


Nåväl när deras "fåraherde" kom så fick jag agera vallhund för första gången. Inte genom att valla dem lös, utan genom att valla dem i koppel åt det håll deras "herde" ville. Men de visste rätt tydligt vart de skulle, så det var liksom inga funderingar där. Jag blockerade deras enda flyktväg och de kunde bara gå framåt, precis som de skulle göra också. Det var så spännande må ni tro !



     


När de var inne i sin "nattfålla" då skulle två små lamm matas av sin "herde", och då fick jag vara med och se på.


   


När de ätit det de skulle då släppte deras herde ner dem på marken så jag kunde få hälsa på dem. De var jättenyfikna på vem jag var och jag hälsade på dem som hundar hälsar, men det skrämde dem visst lite, så de gömde sig hos sin herde. Sedan fick jag hälsa på dem ett i taget och då kunde jag bara inte låta bli att pussa dem över hela ansiktet ! De var så gosiga och de luktade så gott.


  


 


Jag kunde ha pussat på dem hur länge som helst, men matte sa att vi nu måste låta dem vila och komma tillbaka en annan dag.

Jag tittade långt efter dem när de fick gå in till sin mamma, som inte visat ett dugg oro under tiden vi bekantat oss med hennes lamm. Hon litade på sin "herde" verkade det som.


 


När vi så sent om sider åkte hem, då var jag så trött så jag somnade bums i bilen, i barnstolen. När jag vaknade var jag hemma, och tyckte resan hem hade gått väldigt fort. Husse mötte mig  och jag fick mat, medan matte skjutsade hem Neas matte till sig.

Men jag var så trött så jag orkade inte äta upp all mat på en gång. Först när matte kom hem och åt sin mat, kände jag hur hungrig jag var. Då slukade jag allt på en gång, och jag fick lite av mattes mat också, som hon inte orkat äta upp.

 
 
Kasper

Kasper

3 maj 2010 00:31

Åh, så mycket kuligt du har varit med om över helgen! Till och med pussat lamm! Det tror jag att jag också skulle ha vetlat göra.
Men det där diket jag också läste om - det hade jag ABSOLUT badat i!!!

http://www.belof.se

 
Torsten

Torsten

3 maj 2010 07:58

Jag vill också pussa på lamm!!! Matte tycker du är jättesöt när du gosar med dom små 'ullisarna', kanske därför jag känner mej lite avundsjuk ;)
Ha en bra måndag!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken malte o snoken

3 maj 2010 11:43

å vilka gullungar din matte fått hälsa på både kissekatter o lammingar...
ja du fick ju oxå pusa på bä-ingarna!! sickna sötnosar! matte blir alldeles bräkig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards