willebus

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Snöbus med nya kompisar !

Av Wille - 3 februari 2010 21:30

På vägen hem möter vi ett gäng bruna skällande hundar, de kallas faraoner eller något sådant säger matte. Matte frågar deras matte något, och sedan släpper hon fram mig så jag får hälsa. Va kul - nya kompisar. Då frågar deras matte min matte något och sedan går vi tillbaka till rasthagen. Där får vi busa en stund alla 4, ja hon hade 3 stycken med sig. Den äldre gentlemannen som var en av dem busade inte så mycket, men de andra två busade desto mer. Men de var ruskigt skälliga, i alla fall hannen där, han skällde nästan hela tiden på mig och puttade till mig från sidan. Med mina känsliga öron så var det lite jobbigt så ibland sa jag till honom. Men tror ni han lyssnade då ? Efter en stund tystnade han i alla fall och då kunde vi leka och busa. Hans syrra däremot var inte lika skällig, men lite underlig var hon, för ena stunden lekte hon och var glad, nästa stund slängde hon sig på rygg för mig, bara för att sedan igen fara upp och låta arg när jag nosade på henne. Men tydligen var hon lite osäker, så jag uppförde mig vänligt mot henne, och hade inte hennes skälliga brorsa varit med och skällt hela tiden, då hade vi kunnat leka en bra lång stund. Efter ett tag lugnade brorsan hennes ner sig lite och vi lekte alla tre en stund tills matte tyckte det var dags att gå hem. Matte ropade på mig och naturligtvis, jag kom ju som ett skott.

Vi gick ut från hundhagen och när vi lämnat den tog matte upp en ny falukorv och gav mig. Mums. På vägen hem kunde jag inte låta bli att "hoppa i snön". Det var så skojigt ju !

Matte skrattade och sa att jag såg ut som ett snömonster. Väl hemma så bjöds det på middag för min del. Nu var jag vrålhungrig och slukade allt i ett nafs. Då fick jag mer blodpudding och sedan fick jag också en liten morot. Nu ska jag nog sova en liten stund.


 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards