willebus

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Wille - 21 februari 2010 20:00

Nu har den här dagen blivit kväll den med. Jag är bara så trött. Ska äta lite och sedan ta med husse ut på promenad innan jag knoppar för ikväll.

Så trött så trött.


  

Av Wille - 21 februari 2010 16:00

Vi hittade en jättestor snöhög på vår promenad och den försökte jag ta mig uppför. Det var jobbigt för den var säkert 4 meter hög, som ett tvåvåningshus !

Men kul var det ! Och upp kom jag, ända till toppen !


  

Av Wille - 21 februari 2010 14:45

Nu har "lillsyrran" åkt hem och jag får rå om matte och husse själv.

Det firade vi med en vinterpromenad tillsammans matte, jag och husse. Det var en festlig promenad och både husse och matte busade med mig. Matte hade ju kameran medsig förstås och vi gick en lång stund och hon både fotade och filmade mig i alla tänkbara bus ! Kanske blir man filmstjärna också ?

Vi hade jätteskoj, allrahelst jag ! Men ibland blev jag nog lite tveksam till om jag verkligen skulle hämta snöbollarna. Men husse visste hur han skulle göra, han hade ju korv med sig till mig. Den ville man ju inte missa. Så jag kastade mig "tasslöst" ut i snön efter dem !

Vi hittade en jättestor snöhög på vår promenad och den försökte jag ta mig uppför. Det var jobbigt för den var säkert 4 meter hög, som ett tvåvåningshus !

Men kul var det !



     

Av Wille - 21 februari 2010 13:15

"Lillsyrran" och jag hade lite dragkamp idag och jag vann för det mesta. Undrar varför hon inte tar i som jag gör. Det är ju skoj ju !

Efter lite uppeppning av henne och lite retsamma kommenatrer så blev det lite fart på tjejen minsann. Nu började hon visa temperament, men inte så att det blev för mycket, men roligare blev det ju.





     

Av Wille - 21 februari 2010 10:00

Idag blev matte väckt väldigt tidigt av min "lillsyrra" runt 07 tiden sådär. Då behövde hon gå på toa ! Matte är inte van att behöva gå upp så tidigt så hon gjorde det lite i slowmotion. Vi fick komma ut men det var ruskigt kallt runt -15 grader visade termometern på sa matte när hon väl kom in igen.

Jag och "Lillsyrran" ville också in fort så det blev bara det nödvändigaste och sedan ville vi in igen. Väl hemma fick vi mat och matte tänkte gå och sova en stund till. Men dte gick visst inget vidare. Inte vet jag varför hon skulle sova när jag och "Lillsyrran" ville busa.

Till slut gav hon upp försöken och gick upp ! Jiipppiiieee.

Nu var det lite skojigare. "Lillsyrran" och jag fortsatte att busa och vi hade jätteskojigt. Efter några timmar kom husse upp och tog ut oss på kortpromenad, det var fortfarande kallt, men jag busade ändå i snön.

"Lillsyrran" hade nog det lite kallt ändå. Hon verkade inte lika förtjust i snön som jag, av någon anledning.

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards