willebus

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Wille - 23 februari 2010 18:30

Idag när husse lagade middag så var jag trött på att vänta på bus och hittade på bus själv.

Jag tog min "boll i snöret" leksak, slängde upp den i luften några gånger och fångade den, och husses intresse.

När han återgick till falukorven så slängde jag återigen upp leksaken i luften, men nu "råkade" den hamna så den knuffade ner korven på golvet. Ahh belöning tänkte jag och bet tag i korven ! Men ack vad jag bedrog mig, husse sa "Fy" och jag släppte förskräckt korven.

Jag försökte en gång till, denna gång lyckades jag inte lika bra. men så fort jag kan så tränar jag, och då på allt som att t ex slänga leksaken i grytan med spaghetti (inte kokande, bara färdigkokt), bland köttbullarna på husses tallrik, mmm har lyckats fånga en och annan köttbulle där, i min vattenskål, i mattes choklad ! Ja snart är jag nog rätt träffsäker. Vet ni vad som är kul med allt det här ? Varenda gång så fångar jag husses eller mattes uppmärksamhet.

Ha, de skulle bara veta vad jag är ute efter. Mne nu har matte börjat träna mig aktivt på att kasta bolleksaken, så hon slänger iväg den och jag springer efter, kastar upp den i luften, matte fångar den och jag får godis ! Helkul !!!!!

Bus · Gott · Hoppsan

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards