willebus

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Hectors buslektion !

Av Wille - 9 maj 2010 14:04

Idag har jag tränat Hector i att anfalla moppen som sveper omkring på golvet lite då och då. Han var först lite tveksam, men sedan så blev han modigare.

Det var nämligen så att Hector inte hann på toa, så det kom på golvet. Matte tog fram golvmoppen, och jag hade bara väntat på att få ett tillfälle att träna den här killen i moppbusets ädla konst. Nu kom det !

Först höll han sig lite i bakgrunden, men sedan vartefter han såg hur jag gick till väga så tog han efter. Duktig och läraktig kille.


Först vågade han inte fram till moppen, så jag sa :

"Titta här nu Hector, så här kan du göra varenda gång matte eller husse tar fram golvmoppen."

  


Jag visade honom hur man gjorde några gånger. Rätt snart blev han modigare och började själv närma sig golvmoppen.


När han så tog sitt första nappatag i Golvmoppen, då upptäckte han hur skoj det var. Sedan blev han modigare och modigare för varje gång vi fångade moppen.

  


Hector och jag hade dragkamp om golvmoppen som stretade emot rätt mycket idag. Men vi var starka tillsammans.


Bit efter bit åkte bort från mattes golvmopp. Vi tog varannan del av den liksom.


Till sist så tyckte nog matte att det fick räcka med bus, för annars hade hon snart ingen golvmopp kvar, så hon sa "Loss" till oss båda, och jag släppte för jag visste ju vad det betydde, men Hector höll i en stund till, ja tills han märkte att jag hade släppt golvmoppen, då släppte han den han med.


Men vi fortsatte busa med varandra istället, för nu hade vi ju kommit igång. Vi tog våra tuggben, men som vanligt hade vi ju först lite diskussion om vem som skulle ha vilket /vilka. När så vi hade varsitt då smet Lillbrorsan in bakom soffan, och jag insåg att det inte var lönt att följa efter.

 
 
Stella & Doris

Stella & Doris

9 maj 2010 19:08

Men JÖSSES, här har vi ju missat massor!!! GRATTIS till lillebrorsan, så söt han är, klart att han är det förresten, han är ju lik dig!!

Ha det nu riktigt skojigt så syns vi snart!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Petrus

Petrus

9 maj 2010 20:31

Men hjälp!!! vi har visst missat att ni har skaffat en till vovve!!!
Stort GRATTIS GRATTIS!!! så underbart!
Nu blir livet "dubbel" hundkärlek! :)
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 maj 2010 21:00

Det här med moppar och dammsugare, har jag fattat. Men Valle däremot hatar dom av allt här i världen. Han springer det fortaste han kan då dom kommer fram. Gillar dom inte alls. Men man ska nog ha lite respekt, för dammsugaren åtminstone. Den kan ibland hamna på pälsen och det är inte kul. Ha en fortsatt bra söndag. Håll koll på Lill brorsan så han inte tar alla dina ben

http://mrbamse.bloggagratis.se.

 
Kasper

Kasper

9 maj 2010 23:08

Väldigt fint för Lillbrorsan att ha dig som lärare! HUR skulle han annars veta hur moppar ska behandlas!
Men att han smiter bakom soffan med tuggisar och sånt - det kommer han nog att behöva sluta med snart! Hihihi, det märker han själv när han fastnat och behöver hjälp att ta sig därifrån!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

10 maj 2010 00:50

Yes, det är rätt Wille, man skall lära lillebrorsor allt man kan. Jag tyckter du verkar va en väldans bra lärare. Har du funderat på att lära honom att stjäla... jag menar.. det kan ju vara bra för din del oxå :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

10 maj 2010 05:28

MEN käre nån har du fått en lille brorsa!!!! Det har vi ju total missat....vi har haft fullt upp att hosta och snora så vi har inte märkt nåt;) GRATTIS till brorsan, ser att du håller på att lära honom en del bus=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

10 maj 2010 07:15

Gud, vilken gullig lillebror du har fått dej!!!
Mycket bra att du lär han viktiga saker, Wille, dit hör definitivt att jaga skurmoppen...hehehe!
Jag älskar valpar jag, så blir du less nån dag, kan du skicka honom till farbror Torsten en stund :)
Ha en bra måndag!

http://prinstorsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards