willebus

Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Wille vs Skogsmyra !

Av Wille - 17 april 2010 14:16

Nu har jag nyss kommit in från en skön skogspromenad med husse. Jag fick busa med husse. Sedan plötsligt när jag gick där på skogsstigen så såg jag något som rörde sig, ja inte bara en utan flera stycken. Det var skogsmyror sa husse. jag ville ju studera dem närmare så jag satte ner nosen till dem och skulle se efter vad de var för ngt. Men aj det skulle jag inte ha gjort, för plötsligt sved det till i nosen som bara den och jag stoppade snabbt ner nosen på marken och gned runt den mot marken samtidigt som jag sprang runt. Allt för att få bort det där äckliga svidande som de där 6 benta sakerna givit mig ! Fy vad det sved, och husse han bara skrattade han. Fy vad taskigt !

Jag fortsatte gnida nosen en evighet, det tyckte jag det kändes som i alla fall, och det släppte ändå inte. Men efter mycket om och men så hittade jag lite mossa att gnida nosen i och det svalkade lite, och den mesta svedan försvann. Men sedan måste jag ju gå omkring och fnysa stup i kvarten, för det kändes ändå inte helt bra. Efter en stund så släppte det äntligen.

Så fortsatte Husse och jag vår promenad och nu gick vi till vår dalgång och där fick jag springa lös och busa ordentligt med husse. Det var skojigt. Men framför allt var det skönt att få springa av sig lite ordentligt också.

 
 
stadshunden.blogspot.com

stadshunden.blogspot.com

17 april 2010 17:58

Hej Wille! Usch för myror. Jag har nosat i alla mina hemmaspår nu. Vi är mycket ute och far, men bäst är att vara hemma.

http://stadshunden.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

17 april 2010 18:10

Ja, uj,vad myror kan svida på nosen, och jag tycker INTE om när dom krälar över mina tassar! Fy! Helt onödiga varelser det där!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

17 april 2010 18:33

Fy vad otrevliga myror som gör så, jag har aldrig provat att nosa på dom och nu tänker jag absolut inte göra det är de behandlar dig så!

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken me matte

17 april 2010 19:23

näe vilken dum husse! hade min matte varit där hade hon burit dig så tjock du är!
tröstepussar

 
Ingen bild

malte o snoken me matte

17 april 2010 19:24

ps! matte säger att du måste varit fruktansvärt söt när du var liten! du måste i stort sett bara bestått av tassar!!

 
Stella

Stella

17 april 2010 20:24

Aj aj aj, låter inget vidare, jag väntar på myrornas hämd på Doris, hon grävde i en myrstack i vintras, undrar om de biter henne i nosen nästa gång vi går där??

Kram och trevlig helg på dig!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken me matte

18 april 2010 09:32

klart att du är gullegull nu me! varför tror du matte är här inne hela tiden o tittar på dig!!

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

18 april 2010 16:20

Nä, fy vad ruskigt! Jag har råkat ut för en geting en gång. Samma där - dom sticks som rackarn! Nu håller jag mig undan när det surrar men myror - hur låter dom? Man får se upp var man sätter tassarna tydligen!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards