willebus

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Wille - 19 juli 2010 20:15

Jajamensan, nu har svalkan kommit ner hit till oss. Det är skönt, och matte piggnar till lite mer då ! Tack så mycket Tidus !

Idag har vi haft runt 24 grader hela dagen i skuggan, i solen var det 28 ca.

Eftersom matte piggnat till så har vi lekt lite idag. Bland annat har jag tränat på att "Sitta fint", "Stå", "Ligg", "Kryp", "Vacker tass", "Slalom" och "Leta godis". Det var skojigt. Matte har ju alltid en massa godis när vi leker så här, det gillar jag skarpt.

Utomhus tränade jag på att "Gå fot" utan att tappa koncentrationen när det kom en människa, en hund (det var rätt svårt), en katt (det var jättesvårt) eller en barnvagn. Varenda gång jag såg på matte fick jag en massa beröm och då och då även godis och det blev rätt så ofta.

Men vad som var konstigt var, att när jag ville springa efter katten sa inte matte ngt, hon bara gick åt andra hållet.

Då måste jag ju följa med henne, för inte ville jag bli kvar där ensam, trots att där var en katt som retades med mig. Så fort jag såg på matte så lät hon jätteglad och strax därpå gick jag till henne istället. Sedan fortsatte vi vår "Fotträning" en stund till innan jag fick tillåtelse att gå omkring och nosa lite granna som jag ville.

Annars har det varit rätt lugnt, men det var skönt det också.

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards