willebus

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Wille - 13 juli 2010 23:30

Åhh vad glad jag blev när matte kom hem idag ! Hon tog nämligen genast ner våra koppel och satte dem på oss och så fick vi följa med ut i bilen. Vi hämtade upp Aylen med sin matte och husse, och sedan bar det av till stranden. Nu var klockan runt 22.30 och matte hade nyss kommit hem från jobbet varm, och pigg på bad ! Det var nästan folktomt på stranden, bara en riesen med sin matte badade. Men dem fick jag inte hälsa på för matte, för nu skulle det badas.

Hector och Aylen hade redan plumsat i och jag satt en stund med Aylens husse och såg på, tills matte hämtade mig och lät mig bada också.

Jag behövde övertalas lite, men godis går ju alltid hem. Sedan simmades det för fullt även för min del, dock i kopplet mestadels eftersom vi inte var ensamma på stranden. Matte tyckte jag var jätteduktig och jag fick en massa beröm och glada tillrop när jag simmade. Faktiskt så var det rätt så skönt när allt kom till kritan. Kanske ska en ta det här med simmandet på allvar och göra det till en vana. Ska fundera på saken.

Nu ska matte och jag sova. Hector ska ut med husse på toa först, men det behöver inte jag så jag kryper till kojs jag !

Natti Natti alla kompisar !




  

Av Wille - 13 juli 2010 14:36

Ja usch ja, jag vill helst sova ute i skuggan hela tiden. Det fläktar lite ute, men inte är det mycket inte, för så snart jag kommer till en plats med lä då blir det fruktansvärt varmt så den här värmen är inget för mig. Som tur är så är dte hyfsat svalt inomhus i alla fall.

Jag har varit med matte på en promenad en sväng, ingen lång, men vi satte oss tillsammans i skuggan en stund och bara svalkade av oss ett tag. Det var skönt. Sedan flyttade matte in mig i solen för hon ville ha några bilder så det fick hon, men så snart de var klara, då smet vi in i skuggan igen.

Får se om det blir ngt bad ikväll, kanske när matte kommer hem, hoppas det i alla fall.

Av Wille - 13 juli 2010 11:15

Ja och det är bara fm och termometern visar redan på 28 grader inne och nästan 32 utomhus. Det är i skuggan. Visserligen fläktar det rätt skönt ute, men det behövs vatten för alla blommor och alla träd.

En av vår grannar har en pool till sina barn, den har hon tömt ut på gräsmattan utanför sig med jämna mellanrum, och det märks tydligt, för där är gräset jättegrönt och vitklövern växer så det knakar. Matte fotade oss där idag, men bilderna kommer senare.

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards