willebus

Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Slottsutflykt

Av Wille - 28 juni 2010 18:57

Igår var det söndag, då firade vi min födelsdag "i förväg" för det var svårt för mina kompisar att komma till mig som idag, en vanlig vardag. Men det är ju idag jag fyller år, så vi firar idag med !

Igår tog matte med mig och Hector på en trevlig utflykt i vår nya bil. Husse var inte hemma.

Vi stannade till ett par gånger ute på landet, innan vi slutligen stannade vid ett fint slott. Det heter Ekolsunds slott och ligger en bit härifrån. Utmed infarten till slottet var det en jättefin och lummig allé.


  


Matte tog några bilder vid slottsgrindarna också innan vi gick in en stund i slottsparken. Hon var lite osäker på om vi fick följa med in i parken. Men eftersom det inte stod några förbudsskyltar någonstans så följde vi med in.



     


Vi promenerade runt där en stund och det var skönt att röra på sig lite.

Men så satte vi oss i bilen igen och åkte till en badstrand. Men där var så fullt av folk sa matte så hon sa att vi badar där en annan gång istället. 

Så vi fortsatte vår biltur och stannade vid en glasskiosk. Där köpte matte varsin isglass till mig och Hector.


  


Jisses vad kall den var, det var nästan så den fastnade i läppen på mig när jag smakade på den. Men så småningom hjälpte matte mig en stund tills glasen "tinat lite". Då fick jag äta den på egen hand. Mums vad gott det var.



Vi fortsatte vår resa till ett par av mina och husse och mattes vänner, där Puffy och Caddy, och så katterna Kiara och busan, samt Busans ungar bor. Där stannade vi länge.



Dessutom lade matte sig på rygg och tog några bilder ur "Willesperspektiv" som hon kallade det. Inte vet jag vad hon menande med det ?  Men fina blommor blev det.


 
 
Ingen bild

malte o snoken

28 juni 2010 19:10

Då får vi väl säga grattis då o hoppas att du hade en förtjusande födelsedag med massa gotta o gos!
slafspuss

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

28 juni 2010 20:31

Gratulerar i förskott, hoppas det blir mycket tårat och många goda paket. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

28 juni 2010 20:31

Tårta ska det vara inte tårat

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

29 juni 2010 12:01

Grattis i efterskott. Du verkar ha haft en fin födelsedag. Är du 1 år nu? Du och Hector är ena riktiga godingar. Ha' det så bra! Nospussar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Kasper

Kasper

29 juni 2010 21:19

Grattis, grattis, grattis! Visst är det mysigt att fylla år!
Ser att du haft fina dagar, nu har jag läst i kapp.
Och jag för min del är rätt nöjd med att vara hemma igen. :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards