willebus

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Wille - 1 juni 2010 16:00

Efter lunchen tog matte på mig kopplet och tog med mig i bilen. Hector fick stanna hemma ensam. Jag trodde först matte skulle ta med mig på promenad jag, men det blev att åka med bilen istället. Vi stannade vid lillhusses skola och så fick jag följa med matte och hämta lillhusse. Där var många barn som ville hälsa på mig och ännu fler som jag ville hälsa på. Men matte sa att jag fick bara hälsa på vissa av dem, bara de som själva ville hälsa på mig. Vi hälsade på två fritidsfröknar också. När vi hämtat upp lillhusse så åkte vi en bra bit.

När vi stannade nästa gång så var vi på ett för mig helt nytt ställe, det var tydligen en kyrka. Här skulle vi hämta upp Nea och Aylens matte som sommarjobbade här. Jag blev glad över att träffa henne, men undrade lite var Nea och Aylen var. Vi väntade en stund medan hon gjorde sig klar. Sedan kom hon plötsligt med ngt konstigt på fötterna. Hon rullade fram istället för att gå. Matte sa att hon cyklade. Jag tyckte allt att det såg lite konstigt ut och var lite läskigt, men matte gick med mig bredvid cykeln medan Nea och Aylens matte "cyklade" på den, så till sist så vande jag mig lite mer.

Vi packade in cykeln i bilen och sedan gav vi Neas matte skjuts hem så att hon inte behövde cykla hem. Det tyckte hon var jättebra.

Av Wille - 1 juni 2010 11:16

Jodå idag har det hittills varit rätt så lugnt. Matte var iväg till doktorn idag på fm för hon har så ont i en fot, men nu har hon fått veta att det enda som gäller närmaste veckan är att ta det lugnt och inte springa omkring en massa. Men promenader gör inget, bara de inte blir så långa och snabba att hon får mer ont i foten. Däremot har matte börjat stretcha mig och massera mig på mina bakben och ibland frambenen, det känns skönt ska ni veta. Först tar vi en promenad, sedan slänger jag mig glatt på rygg och låter matte börja massagestunden.

Just nu är jag dessutom nog inne i en väldigt typisk matte period säger husse, för så fort matte inte är hemma så går jag lite oroligt av och an och väntar på att matte ska komma hem. När hon så äntligen kommer så blir jag så jätteglad, så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Ofta tar matte med mig ut på en buspromenad då varje kväll när hon kommer hem från jobbet. Det är jätteskönt.

Men idag är matte hemma hela dagen och resten av veckan också, det sa hennes doktor.

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards