willebus

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Wille - 30 juni 2010 19:30

Nu ikväll var jag och badade med Aylen och hennes matte och så min matte förstås. Vi var till en stor sjö där det brukar vara rätt mycket badgäster den här tiden på året. Så även idag, men de flesta hade nog gått hem för att ta igen sig.

Jag doppade tassarna och med lite av mattes hjälp (och godis och Aylen), så kom jag ut i vattnet och tränade på att simma igen.

Den här gången gick det mycket bättre, för nu var det inte så längesedan som jag gjorde det senast. Lite läskigt var det allt till en början, men när matte fanns där och stöttade mig och när dessutom Aylen for omkring som en tokig jycke, ja vem kunde låta bli att testa lite mer då ? Inte jag i alla fall. Men lite kallt var det allt, så en del av tiden stod jag som värsta stenbock på en sten lagom högt ovanför vattnet och spanade efter de pinnar som Aylens matte kastade till henne, och till mig om jag ville plumsa i, men jag tog den bara en gång. Den var för långt ut, så långt ut vågade jag mig inte ännu.

När vi badat klart fick jag rulla mig i skön mossa blandat med gräs, för grus det ville inte matte ha i bilen.  

Men jag blev rätt trött efter badet. Men det var väldigt svalkande i denna värme som varit idag ! Så det var skönt att sedan åka hem igen.




  



Av Wille - 30 juni 2010 18:00

Idag när jag var med husse på promenad, så mötte vi en schäfer hane. Han hette Lukas och var en 8 årig kille, som jag inte mopsade mig mot. Istället vände jag mig bara bort och lät honom nosa av mig först. Sedan när det var klart, då lekte vi en stund, det var skojigt. Lukas orkade inte med massor av bus, men han orkade med en hel del bus. Efter en stund fortsatte vi vår promenad husse och jag. Det fanns en massa nya fläckar att niosa på, och jag måste nosa på nästan varenda en. Husse var tålmodig och väntade i andra änden av kopplet.

Det var svalt och väldigt skönt ute nu så det var härligt att röra lite på sig.

Av Wille - 30 juni 2010 16:15

Nu har vi varit ute på en eftermiddagspromenad. Vi mötte Lorden på vägen och han och jag svor en del åt varandra så vi fick inte hälsa och leka som vi brukar.

Det var trist tycker jag för Hector fick leka med honom, men inte jag. Ännu mer svor jag ju då !

Efter ett tag gick vi vidare och för övrigt var det väl en måttligt kul promenad. Det var varmt och äckligt tät luft fast det åskat för bara ett par timmar sedan. Inte rensade den luften inte. Tungan hängde ut ur munnen som en slips och det var inte kul att promenera. Matte tyckte inte heller att det var särskilt skönt ute så promenaden blev rätt kort.


  


Nu väntar vi på husse så vi kan åka och bada en stund.


Av Wille - 30 juni 2010 11:05

Ja det blir det nog idag.

När vi vaknade i morse var vattnet avstängt. Av servicepersonalen fick hon veta att det var avstängt pga att det letades efter en vattenläcka, så nu har vi varit till macken och hämtat lite vatten så vi i alla fall får lite vatten och matte får sitt kaffe. Nu ska vi snart åka och bada låter det som på matte. Får se om jag vågar doppa mig idag.

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards