willebus

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Kvällspromenad

Av Wille - 17 juni 2010 22:53

Ikväll tog jag med matte ut på en kvällspromenad. Det var svalt och skönt ute, och då piggnar jag till lite. En massas spännande dofter fanns det överallt, och jag var väldigt upptagen av en doft när jag hör de ett ljud en bit bort. När jag lyfter på huvudet får jag syn på något jättestort och grått med svarta fläckar på. Jag stannar upp och hajar till, sedan känner jag igen honom, det är ju min Grand Danois kompis som vuxit ngt enormt sedan jag såg honom senast. Jag blev jätteglad och började vifta som bara den på svansen. Matte lät mig gå fram och hälsa och jag blev jätteglad. Vi lekte en stund med varandra, det var jätteskojigt. Senast jag såg honom var han bara några månader gammal, nu var han 7 månader och hade blivit jättestor, större än Lorden, men så mycket smidigare. Efter en stund gick matte och jag vidare på vår promenad, och vi tittade länge efter varandra för jag hade ville leka en stund till.

Snart fångades mitt intresse dock av något annat, det var en randig katt som var ute på sin kvällsrunda och gick över gångvägen en bit framför mig. Jag fick inte springa efter den för matte.

Så vände vi hemåt efter en stund. Plötsligt fick jag syn på något väldigt underligt djur. Det gick ungefär som våra marsvin, men när jag så kom närmare så såg jag att det var en igelkotte. Han var också ute på sin kvällsrunda. Jag hade gärna velat följa efter honom, men matte tyckte vi skulle lämna honom ifred.

Istället stod vi och tittade en stund på honom på avstånd. Matte tycker väldigt mycket om igelkottar, så hon var sur för att hon glömt kameran hemma ikväll.

Strax därpå tyckte jag att det kom förbi en doft av katt, men jag såg ingen istället studerade jag en annan intressant doft av en välluktande tjej som gått förbi här. Mmm.

Matte däremot hon såg katten. Den hade gömt sig bakom en av buskarna utmed rabatterna här hemma. På vägen hem fick jag träna lite i att gå ordentligt i kopplet igen. Det hade jag ju även fått göra lite då och då under promenaden. matte gjorde några vändningar med mig och var jätteglad för jag följde henne så fint ikväll. Men vadå, det är alltid roligt med en rolig och glad matte - eller hur ?

Väl hemma igen så lade jag mig och vila en stund, men Hector försökte busa med mig, men jag ville inte busa, så jag sa till honom att lugna ner sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards