willebus

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

En eftermiddagspromenad

Av Wille - 13 juni 2010 14:00

Matte är väldigt bestämd i sin träning just nu. Vi tränar ngt på nästan varenda promenad. Visst det låter jobbigt, men för mig som älskar godis är det helt ok för jag får alltid ngt gott när jag gör rätt, eller ibland blir det en stunds bus också antingen med en pinne eller ngt annat som vi hittar.

Men idag t ex, så var jag väldigt ivrig och hade bråttom ut. Inte för att jag var nödig utan mer för att det var skojigt med promenader.

När matte stod och väntade på att jag skulle sätta mig för att få på kopplet, så kunde jag inte det för jag var så glad över en promenad.

Matte lade då upp kopplet på hyllan igen, och jag blev orolig att vi skulle hoppa över promenaden och satte mig ner i rena häpenheten. Då lyfte matte upp handen, för att ta kopplet, trodde jag men satt kvar. Istället tog hon en godis från hyllan som jag fick för jag satte mig frivilligt, det var jättegott.

När jag satt kvar kom även kopplet och jag fick gå ut. Vid ytterdörren stannade matte och väntade på att jag skulle sätta mig, och efter en stund insåg jag att det var bäst att sitta ner för att få komma ut någon gång. Då fick jag mer godis och sedan gick vi ut.

 
 
Rudi

Rudi

13 juni 2010 21:25

Nu har min matte sett artikeln om köttbulleregn i huvudet också! Tyvärr har vi nästan aldrig några hundmöten här i skogen så hon lär väl inte prova det på mig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella & Doris

Stella & Doris

13 juni 2010 22:31

Träning är nyttigt och godis är gott, sen lär man sig förhoppningsvis något på kuppen oxå!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards