willebus

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

En förmiddagspromenad

Av Wille - 13 juni 2010 11:30

Utanför var det några barn som kom fram lite överraskande för mig så jag skällde på dem, men fick en tillsägelse av matte att vara tyst och sätta mig ner istället och låta dem hälsa på mig. För barnen hade blivit lika rädda när jag skällde på dem som jag blev överraskad när jag såg dem.

Jag satte mig ner, och efter en stunds väntan vågade den minsta pojken sig fram till mig och hälsade på mig med försiktiga små händer. Jag blev ju så glad så jag pussade honom på handen och sedan lade jag mig på rygg för jag ville bli klappad på magen.

Då frågade den ena pojken, varför jag lade mig ner. Matte svarade : 

"För att han vill bli klappad på magen, för han tycker om er."

"Men varför skällde han på oss då" frågade då den äldre pojken.

Och matte förklarade

"Jo när ni kom fram runt hörnet, så kom han själv precis ut genom ytterdörren och han hade varken hunnit höra er eller hunnit se er innan ni bara dök upp. Då blev han lite rädd för er samtidigt som han blev överraskad, därför skällde han".

Då klappade den minsta pojken mig försiktigt på magen och sa förlåt, sedan satte han sig ner på asfalten och gav mig en mysig kram. Jag pussade honom tillbaka. Då skrattade han och kramade mig en gång till.

Hans mamma stod i närheten och hon bara smålog åt oss. Den äldre pojken, som kanske var 6 år eller så, han var lite mer försiktig. Men när han så småningom närmade sig så lade jag mig på rygg igen och försiktigt vågade han sig då ända fram och gjorde som lillebror, klappade mig på magen. Jag som älskar att bli klappad på magen tyckte det var jättemysigt. När den äldre pojken slutade klappa mig på magen då reste jag mig lite försiktigt upp och pussade honom på handen, flera gånger. Då fick jag en kram av honom  också. De frågade vad jag hette, och matte svarade "Wille".

Nästan samtidigt sa då båda pojkarna "Hej då Wille". Jag viftade på svansen och såg en stund efter dem medan de försvann bort mot sin pappa som stod lite längre bort.

Sedan tyckte matte vi skulle gå vidare på vår promenad. Vi gick förbi Lorden och vi hälsade glatt på varandra. Men så mycket bus blev det inte för de hade gäster.

Snart var jag hemma hos Hector igen, och då tog vi en busrunda.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards