willebus

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Nä nu....

Av Wille - 10 juni 2010 11:20

Nu tror jag matte fått fnatt ! Vet ni vad hon gör på vår promenad idag ? Näe det kan ni ju inte veta förstås, men jag vet och nu ska ni få höra !

Innan vi går iväg så är allt som det brukar, jag ska självmant sätta mig ner, vara tyst, sitta still och snällt vänta tills matte fått ner kopplet från hyllan och tagit det på mig. Det är väldigt svårt ska ni veta, fast jag tränar varje dag. När jag till sist sitter still, inte pratar en massa och väntar tills matte säger att vi ska gå, då går vi ut och nu börjar det !

Det första hon gör när hon kommer ut genom ytterdörren och ut på gångvägen här utanför, det är att säga till mig att "Gå fot". Jag får inte ens lukta på blommorna i rabatten och skvätta ppå dem. Efter ett par meter "fotgående" då säger hon varsågod och jag får börja nosa omkring. Ahh äntligen, för särskilt nödig var jag ju inte just nu, jag var ju nyligen ute. Men jag måste ju ändå nosa av vilka som gått här.

När vi gått en bit så säger matte till mig att gå fot - igen, och när jag gör det då får jag köttbullar. Mums, det hade jag missat att matte hade med sig.

Sedan går jag "fot" en liten bit, sen plötsligt kastar matte lite levergodis i gräset bredvid där jag går. Jag får ta den, matte kastar ut lite fler levergodisar i gräset, jag får dem med. Sedan får jag syn på en hund en bit bort.

Matte kastar levergodisar i gräset och jag kommer av mig lite och äter upp dem, men sedan så kollar jag in hunden igen och då börjar matte kasta köttbullsbitar på mitt huvud !!!!!! Första köttbullsbiten som träffar mig gör mig väldans överraskad, men den andra, tredje och de övriga de är jag lite beredd på. Till sist så fångar jag de nästkommande i luften och glömmer alldeles bort hunden. Nästa gång jag tittar efter den, då är den borta, och det slutade regna köttbullar ! Nu har jag ögonkontakt som få med matte. Vi möter människor, jag ser knappt åt dem, en katt passerar över vägen, ja den är lite lockande, men matte är mer spännande. Då plötsligt får jag hoppa och busa med matte under promenaden. Jätteskoj !

När vi vänder hemåt ser jag en annan hund. Spänner mig lite, ungefär samtidigt börjar det regna köttbullbullsbitar - IGEN !

Det regnar så mycket köttbullbullsbitar på mitt huvud så jag har fullt sjå att fånga dem, det är till och med så den andra hunden börjar dra med sin matte mot oss för att han ser att jag får godis och vill vara med han med ! Men se matte avviker smidigt från den andra hunden och tar med sig köttbullsregnet hela vägen förbi den andra hunden, och jag är inte ett dugg intresserad av den, visst kikar jag ibland, men köttbullar är godare !

Kamera - näe det fanns nog inte ens en tanke på det, inte idag !!!

Men jag tror faktiskt att min matte har fått lite fnatt !!!!

 
 
Kasper

Kasper

10 juni 2010 21:31

Kan jag skicka min matte på kurs hos dig och din matte? Hon behöver nämligen lära sig att framkalla köttbullsregn! Kan säga att hon är fullständig novis på området, så hon blir kanske lite jobbig.
Kan jag betala för lektionerna med grisöron, korv och märgkex? (Köttbullar och leversnittar har du ju redan.)

Tacksam för svar!
Kasper

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Petrus & Märta

Petrus & Märta

10 juni 2010 21:50

Oj Oj!
Gissa om matte kommer kasta köttbullar i skallen på mej nu då! ha ha ha...
Märta är en ordentlig dam när vi möter andra! i alla fall ibland, men jag kan inte hålla mej! ha ha.. vill lixom pussa hela världen!
-& matte hon suckar... -på vad? -livet leker ju!! ha ha...
Kram kompis! /Petrus

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

11 juni 2010 07:47

Men va???? Skickar genast min matte på kurs hos din!!!
Trevlig helg!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

11 juni 2010 08:44

Köttbullsregn! Oooh vad gott! Och vad duktig du är! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

11 juni 2010 10:06

Haha Willewbus det du dewt är träning med klass! Skulle behöva göra samma sak, det VET jag men med 2 hundar blir allt så mycket knöligare:)Provade att kasta gottis på Primo vid hundmöten, strunta han fullkomligt i! Men nu går vi bara förbi hundarna i krot koppel och massa beröm när vi klarat det utan "morr":) Oftast är det Acke som får igång Primo, Acke muttrar men egentligen så är han ingen "muck" hund alls men ska alltd låta när han ser ngn eller ngt på håll.Då har han fått Primo som egentligen inte bryr sig förrän Acke låtit och då är han igån.....ekorrhjul med andra ord:) Ja kamera är ngt som är svindyrt,själv hade jag redan ett lån på banken som jag "fyllde" på....annars så hade jag aldrig fått ngn kamera och det har ju liksom blivit min hobby nu:)
Här öser det ner och jag tycker så synd om alla som tar studenten idag däribland min grann flicka som jag ska till senare....
Kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Eva H

Eva H

11 juni 2010 11:16

Det ska vi prova med Assar-bus som oftast står på 2 ben och vill hälsa på ALLA, både 2- och 4-benta... (2-benta kan Jesper inte ALLS förstå...)

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards