willebus

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Regnigt, men skojigt !

Av Wille - 22 april 2010 13:34

Idag är det en grå och kall dag.

Matte och jag har precis kommit in från en lätt blöt och lite kall promenad, men vi höll oss varma med en massa bus och lite träning blev det också ! Vi tog en sväng ner till vår dalgång och det första matte gör är att visa att hon minsann har godis med sig idag. Jag gissar vad som är på gång och svansen börjar vifta som av sig självt liksom. Först tror jag att matte har kopplat loss mig och är beredd att sätta av i fart. Men jag upptäcker snart att hon inte hade kopplat loss mig, det bara lät så. Sätter mig därför ner, och väntar tills hon kopplar hon loss mig. Men till en början vill vara där matte är med mitt godis. Så då blir det lite "Fot-Fritt Följ träning".

Ahh ngt nytt, men skojigt är det, för matte är jätteglad och jag får godis jätteofta och en massa beröm. Att gå bredvid matte och få godis, det är ju kul ju, särskilt som matte är glad själv. Efter en stund är det en intressant doft som distraherar mig, och för en liten stund tappar jag koncentrationen. Matte påminner mig och jag är fort tillbaka bredvid henne, ja så långt från henne gick jag inte, bara en 0,5 m framför.

Vi fortsätter en stund till och nu är jag med på noterna hela tiden. Efter en stund säger matte "Hopp och lek". Men vadå, jag vill ju gå bredvid matte istället och få lite mer godis. Matte tar en liten pinne som hon hittar och slänger iväg den, samtidigt som hon säger "hopp och lek", och nu far jag iväg efter den. Jätteskojigt !

Sen är det bara bus på schemat. Visserligen får jag lite "Corgifnatt" som matte uttrycker det, men hon bara skrattar åt mig. Lite suddiga bilder blev det, men matte har en film också som hon ska be husse ladda upp lite senare ikväll.



 


Jag hittar lite spännande saker som jag busar med. En tygtrasa av ngt slag, men den får jag inte hålla på med så länge, för matte är lite skeptisk till vad det varit

på den, så hon ber mig släppa den rätt snart.




 


Istället hittar hon en ny pinne till mig som vi leker med.

Sedan leker vi Kurragömma och matte gömmer sig. Jag blir lite snopen och undrar först vart hon tog vägen sen skymtar jag henne och springer efter henne.

Sedan byter vi riktning och börjar gå åt ett annat håll och då hittar jag mitt plaströr, om ni minns det jag hittade för någon vecka sedan. Det har både matte och jag skoj med bra länge.




  


Några Filmsnuttar kommer också :


http://www.youtube.com/user/walkinginshadow#p/a/u/0/o9jzmovvbWY


http://www.youtube.com/user/walkinginshadow#p/a/u/1/LIU9jt6Kb8w

Så småningom är det dags att bege sig av hemåt. Matte kallar in mig och kopplar mig och vi promenerar hemåt.

Jag är rätt törstig nu efter allt bus, och vill gärna dricka lite här och där, men se det får jag inte för matte, hon påstår att det kan vara ngt olämpligt i vattnet. Men vadå hon tror väl inte att jag dricker vad för sorts vatten som helst ?

Väl hemma drack jag så mycket jag orkade och det var gott. Att dessutom äta lunch efter en skojig promenad är ju ännu bättre.

Nu ska jag ta igen mig en stund. Vi hörs !

 
 
Rudi

Rudi

22 april 2010 16:18

Hej Willebus! vi har också nyss varit på buspromenad i regn och snö. Det är skönt att komma in och bli torkad av handduken tycker jag som alltid får tokfnatt när jag är våt och springer i trappen i huset i 100 knyck så matte och husse blir livrädda att jag ska bryta alla benen!Tokarna, inte gör jag det! Trasor är kul det tycker jag också. Kram på dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Lukas

Lukas

22 april 2010 17:39

Vad härligt du har det! Måste övertala min matte att våga släppa mig lös lite mer. Men jag har ju sprungit bort två gånger och hennes väns bästa hund blev överkörd i påskas och dog när han hade fått springa lös. Så min matte är så skraj, att hon måste vara säker på att inget lockar iväg mig om jag får vara lös. Gärdet på Orust är ett säkert kort, men där är vi ju allt för sällan...

http://www.stadshunden.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

22 april 2010 17:49

Klart du ville promenixa bredvid matte, håller hon i godsakerna så....

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

22 april 2010 19:08

Vad duktig du är, Wille! Jag och matte tränar också lite sånt ute i skogen och det är roligt men ibland ganska svårt för det kommer liksom spännande dofter farande ibland och då glömmer jag vad jag ska göra för en stund tills matte påminner mig!:)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

22 april 2010 19:22

ja det såg ju ut o va en riktig härlig buspromenad. va duktig du är som går lös! vi taxar me amssa jaktinstinkt som bor granne med massor av harar o fasaner är fast i det där dumma kopplet jämt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards