willebus

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

En skön eftermiddagspromenad !

Av Wille - 14 april 2010 14:30

Idag tog matte med mig på en skön eftermiddagspromenad innan hon åkte till jobbet. Vi tog en sväng runt kvarteret och sedan bara det av ut till en mysig skogsdunge här i närheten i en dalgång. Där fick jag springa lös och busa med matte och det var jätteskoj. Jag hittade en spännande plastslang som vi lekte apport med och hade dragkamp om.

Efter en stund blev vi lite varma och trötta så då lade sig matte ner en stund i gräset och jag lade mig bredvid och hon kliade mig sådär jättegosigt på magen som jag bara älskar !

Solen lyste på oss och värmde oss ordentligt idag så vi blev kvar där i gräset en stund, och jag tror nästan jag slumrade till en stund i gräset. För jag vaknade till när matte glatt sa "Kom nu så går vi vidare !". Så gjorde vi och påbörjade promenaden hem. Men först busade jag en stund till med matte och slangen !

Vi lämnade den sedan kvar där till nästa lekstund, för det lär komma fler om jag förstått matte rätt. Matte hade kameran med sig, men de som vill se lite bilder får vänta till senare ikväll då matte kommit hem.

Hoppas nu att ni också passsat på att njuta av solen, för jag tror den har lyst över alla idag !



   


  


   


    

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

14 april 2010 19:53

Men så skönt att få ligga och slumra på gräsmattan. Hos oss kommer det att dröja ett bra tag innan vi kan göra det. Först ska ju all snö bort, och sen så skall ju gräsmattan torka upp också. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se.

 
Rudi

Rudi

14 april 2010 20:26

Härligt med tupplurar utomhus!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

14 april 2010 21:01

Inte så dumt med bus - vila - bus, låter gott!
Vi har också haft strålande sol!

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Molly

Molly

14 april 2010 21:40

Tack Ville för Grattiset!
Nospussar til dig!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

14 april 2010 22:16

Tjenamoss Willebus!!!
Så himla mysigt du och matte har haft det i dag.
Ha det bra och killkram från colliepojken!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Salle

Salle

14 april 2010 22:38

Låter ljuvligt att bli kliad på magen, liggande i gröngräset... Snart är det grönt även här uppe i norr ;)

http://sallesblogg.elvinsson.se

 
Kasper

Kasper

14 april 2010 23:56

Låter som en riktigt mysig dag. Att få ligga bredvid matte i gräst och bli kliad på magen låter nästan himmelskt skönt, ju!! ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Elliot Kung af Upphärade

Elliot Kung af Upphärade

15 april 2010 01:58

Jag har oxå tagit en tupplur ute idag, på altanen i solen. Hääärligt. Vilka härliga bilder på dig när du rejsar runt :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

15 april 2010 13:12

Vilken skön promenad du fick tillsammans med din matte. En trofé hittade du också. Hoppas den ligger kvar till nästa gång. Själv är jag tillbaka i storstan. Ha' det! Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards