willebus

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Solig skojig promenad !

Av Wille - 12 april 2010 13:01

Matte och jag har precis kommit in från en skön och busig promenad i solskenet. Det är riktig varm vårdag här idag.

Jag såg lite skräp som låg och drällde. mne den var för tung att flytta på för mig så matte fick lyfta den åt sidan så ingen skulle snubbla på den.


  


Matte och jag fortsatte en sväng ut på gården och där upptäckte jag att det var dags att börja städa undan alla kvistar som låg på asfalten. Så jag samlade ihop dem och bar iväg med dem.


  


Mellan kisspauserna så kollade jag hur många kvistar som skull samlas ihop och vilka av dem som skulle slängas och vilka som skulle sparas. Matte hon följde med hon.


  


Vid ett par tillfällen så blev jag lite trött och lade mig ner en stund och tuggade sönder de kvistar som var lite väl stora.



     


Efter ett tag tyckte matte att vi städat tilllräckligt, så vi fortsatte vår promenad ner till dalgången här i närheten.

Jag hade hittat en kvist som jag tyckte var värd att spara så den tog jag med mig. När vi kommit ner i dalgången så släppte matte mig lös och jag fick springa som jag ville. Jag hade min pinnen med mig och tyckte det var jätteskoj. Försökte få matte att kasta iväg den några gånger, och lyckades riktigt bra med det. Hon tog den av mig och slängde iväg den, och jag for efter. Men ibland så ville ja behålla den lite för mig själv och då fick matte jaga mig, det tyckte jag var skojigt, matte med tror jag.




        


Efter ett tag så kopplade matte mig och vi begav oss av hemåt. Jag var både törstig och varm så jag hade inget emot det. Men på vägen hem hittade vi ännu mera skräp som någon lämnat kvar sedan i vintras. Vi lät den dock vara kvar, för kanske saknar någon den och kan hämta upp den.


  


Nästan hemma så hittade jag en sval och skön plats där jag nog tänkte stanna ett tag tills jag svalkat av mig. För att få ordentlig plats och lite svalare så gjorde jag lite utgrävninhgar i rabatten, men det gillade inte matte riktigt så jag fick nöja mig med att lägga mig ner i skuggan en stund för att få kyla ner mig en aning innan vi gick in.



Undrar hur jag ska ordna en bra plats här, hmmmmm ?



         

     Kanske så här.......            eller så här....              Nix men här blir bra.


Utanför ytterdörren så sa matte till mig att ruska av mig, så det gjorde jag naturligtvis. Väl inne drack jag massor av vatten och fick efter ett tag även lite lunch i magen. Matte själv blev också rätt varm och tog ett glas saft med klirrande isbitar i. Det lät lite spännande.


 
 
Ingen bild

malte o snoken

12 april 2010 16:40

hej, vårans matte ville bara säga att hon tycker du e så söt! hon känner en som du som heter albin o dom brukar sitta o snacka på golvet alldeles för länge tycker vi. Matte säger att hon gillar din sorts knubbiga tassar, gotjocka öron o glada lynne!
slafspussar från oss

 
Prinsessorna & Harry

Prinsessorna & Harry

12 april 2010 17:49

Vad duktig du är som städar och gör vårfint. Och vad bra att du mötte matte vid bussen. Mattar ska inte gå själva från bussen på kvällen. Du är en riktig gentleman, du.

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Molle

Molle

12 april 2010 19:55

Vilka härligt våriga bilder och vad massa skojsiga pinnar du har att tugga på då!
Jag har inga pinnar att städa, utan får mest anfalla kottar bakifrån och försöka tugga i mig massa sten och gräs. Då ska matte in i mun och gräva... det finns ju så mycket som tinar fram nu!
Dregel på dig bushunden! ;)

http://wmoltas.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

12 april 2010 20:20

Bravo!!!!
Du börjar ju lära dej att samla fynd.
Mycket viktigt hundjobb.
Jag har slitit hårt på Sörmlandsleden idag

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Izabel

Izabel

12 april 2010 20:28

Fint med vårinslag på bloggen.
Vintern är slut, den kastas ut, våren är kommen hopp tra la la la...

http://izabel.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

12 april 2010 20:35

Vilken härlig runda ni gjorde och vad duktig du är på att städa undan skräp.
Jag brukar ta vissa kvistar men är det större saker lyfter jag på benet och skvätter på det!

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards