willebus

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Promenad med matte !

Av Wille - 9 april 2010 13:38

Matte och jag har precis kommit in från en rätt regnig promenad. Det spöregnade inte, men det duggregnade så vi blev lite våta. Jag såg en ny kompis idag som jag hoppas jag får hälsa på framöver.

Det var en stor lurvig vit och brun hund, matte säger att det är en Borzoi. Hon var jättestor och ville jätte gärna hälsa på mig, men fick inte för sin Lillhusse som var ute med henne. Matte pratade en stund med honom på behörigt avstånd och talade om att hon tyckte han hade en vacker hund.

Nej då, jag blev inte sotis för jag vet ju vem matte gillar bäst - MIG såklart.

Sedan fortsatte vi vår promenad och gick ner mot vår omtyckta dalgång. Där fick jag dock inte springa lös idag, men matte och jag busade en stund med ett par av mina pinnar som jag hittat. Det var skojigt !

Nu är det snart dags för lite lunch och jag börjar nog bli lite hungrig. Hoppas att ni får en skön dag idag och om någon vill och har lite över, så får ni gärna skicka hit lite sol och värme. Det gillar vi nämligen också.


  

 
 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

9 april 2010 17:39

Tjenare Wille!!!
Jag försöker skicka lite sol och värme från Skåneland. Du kan väl höra av dig så jag vet om finvädret kom fram.
Ha en trevlig Fredagkväll med mycket godis och mys.

http://colliepojken.blogg.se

 
Aamor

Aamor

9 april 2010 18:13

Så kul med en eventuell ny polare, ska hålla tassarna att ni får snacka nästa gång!
Ska försöka skicka lite till sol från Skåne för nu är den här men det är kallt ändå!

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 april 2010 18:41

Hoppsan! -har du redan badat ute för iår!? det såg inte så värst varmt ut!... ;-)
Här regnade det hela natten, & halvdant på dagen.. så jag har ingen sol att skicka, varmt har vi dock haft! ska blåsa lite till er! *ler*
Ja tänk Wille, om jag hade dej att busa med nu, skulle vart skojj de! :-)
Kram kompis! /Märta

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Prinsessorna & Harry

Prinsessorna & Harry

9 april 2010 19:51

Tyvärr Wille, ingen sol i sikte. Bara regn, regn och regn. Men det kanske beror på att vi bor rätt nära varandra, tror jag i alla fall.

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Ludde

Ludde

9 april 2010 22:49

Jaså du! Tuggben och äggmacka. Inte dåligt det. Här vankas det inte några kvällsmackor, men jag ska nog diskutera saken med husse. Han brukar vara uppe en stund med mig när matte lagt sig. Det är då vi bloggar, och det borde väl passa med en nattmacka då... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

9 april 2010 23:34

Nu sittr min sekreterare en stund vid datorn, och nu har vi lät ikapp hos dej! VILKA PROMMISAR!!! Dessutom är vi djupt imponerade över antalet bilder!!!! Och vad kul det var att titta på dom!
Tänk, att du har badat! HOPPAS att det snart blir min tur också!
Hos mig har det regnat idag, men det ska visst bli sol längre fram i helgen. Hoppas, hoppas...

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Stella & Doris

Stella & Doris

10 april 2010 00:03

Klart att din matte gillar dig mest!!

Vi har haft sol i dag, hoppas att ni får se lite av den i helgen, den är underbar!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

10 april 2010 01:13

Här kommer lite SOOOOL!!!! vi har haft varm och skönt idag, och Zacco och jag har spelat fotboll.
Jag träffade oxå en ny hund idag , en liten tjej som jag blev dööökär i, men inte hon i mig :-( jag fattar inte hur hon kan motstå mig....

http://www.kulan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards