willebus

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Så skönt

Av Wille - 16 mars 2010 12:45

Idag skiner solen för fullt här. Matte är lite gladare nu för vi har varit ute på en lugn, lång och skön promenad i skogarna här omkring. Jag hittade en del intressanta saker som t ex rådjursspår. En och annan hare fanns där också. Vi mötte några hundar, en Stafforshirekille sa matte att den ena var. Han var bara en valp och ville leka med mig. Den andra hunden såg ut som Prins Torsten och Ellliott, det var en lagott sa matte. Men den här lagotten han bara skällde på mig och lät arg, så jag fick inte hälsa på honom för matte. Valpen och jag däremot, vi hälsade på varandra och vi kunde nog ha busat och haft lite skoj om hans husse hade tillåtit det. Men han gjorde inte det för det var inte hans hund sa han. Det förstod ju matte, så vi gick vidare. Det fanns en massa andra spännande dofter också. Några tjejer hade gått där vi gick, och det luktade så gott efter dem. De hade lämnat en hälsning lite här och där, och jag hälsade tillbaka till dem.

Men jag fick inte stanna och sniffa för länge tyckte matte för då blev jag så konstig sa hon. Jag fattade inget alls - vadå konstig, jag får bara ingen aptit, ylar en del på natten när jag drömmer, och vill inte sova så länge om dagarna.

Det är väl ingte konstigt - eller ?

Nåväl, matte och jag vi hade en busig och skön promenad. Jag rullade i härliga snöhögar och hittade en hel del skojiga pinnar och andra fynd.

Men tyvärr kompisar matte lämnade kameran hemma idag. Men det kanske blir fler tillfällen. Det viktigaste är att sedan vi påbörjade promenaden är matte mer som vanligt. Hon är lite gladare och på lekhumör. När vi kom hem fick jag lunch och sedan fick jag en leverpastejmacka. Det var jättegott.

Det är ju inte bara jag som blir konstig ibland.




 
 
Lena

Lena

16 mars 2010 13:24

Tjenare Wille!!
Petrus här!
Vilken härlig dag du haft! :-)
Får jag åxå snart! -för vet du? -vi ska få hämta hem Märta snart!! som jag längtat efter henne...
Kram i solen som vi åxå haft här idag! ;-) /Petrus

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

16 mars 2010 17:37

Väl inget konstigt med det, helt naturligt! Fast jag har upptäckt att matte inte heller gillar sånt, jag hackar mest tänder när jag luktat på gottigheterna!

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

16 mars 2010 19:41

Det här med dofter är underligt, man blir konstig säger våran Matte också. Men vadå klart man blir det om det luktar så där gott. Valle han är helt galen nu när det kommer en som luktar gott, alldelens bredvid där vi går. Han håller på att hoppa och skutta. Och gör allt för att göra sig till. Han vill nog visa att han är en ståligt herre. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

16 mars 2010 20:03

Lunch OCH leverpastejmacka!? Vilket lyxliv du lever då! Fast jag fick lite pannkaka i kväll efter middagen. Det var också lyx.
Kvällspuss på nosen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

17 mars 2010 01:28

Jag har oxå börjat bli lite konstig när jag träffar vissa tjejer... vet inte vad det är, men det pirrar i kroppen :-) det är tydligen för att jag börjar bli stor nu säger Kulan.

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

17 mars 2010 08:43

En sur lagotto....finns det??? Elsa, min kompis är också 'staffe', mycket trevlig!
Hoppas ni får en lika fin dag idag, här lyser solen för fullt!

http://prinstorsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards