willebus

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Wille - 31 mars 2010 22:30

Matte vill att jag skulle fråga er kompisar om jag och hon kunde få låna en bild av er var att göra en lite lapptäckeslapp av, för att sätta i mitt kompistäcke som jag har på hemsidan -  http://www.buzungar.net/2010/WDWinterMap09.htm


Så här ungefär kommer lapptäckes lappen i så fall att se ut i storlek, och sedan länkar matte den till era respektive bloggar.



Kan ni höra med era mattar om det är ok..........Snälla.

Er matte får gärna skicka en bild till matte om ni vill, eller om ni tillåter att hon själv väljer ut en bild på er kompisar, från er blogg.

Av Wille - 31 mars 2010 13:45

Äntligen har matte piggnat till !

Nu har vi varit ute på en skojig promenad ! Vi tog en av våra favoritrundor i en stor dalgång här i närheten. Där kunde jag springa lös utan risk för att tappa bort matte. Matte kastade pinnar och jag hämtade dem. Sen kastade hon lite snöbollar och jag for efter dem också.

Snön hade smält undan något helt otroligt där, och då är det ändå en dalgång. Det var jättemysigt där nere. Det var väldigt mycket barmark, visserligen lite smutsigt, men efter lite snödans i ren snö så försvann mycket av gruset och sanden från min päls. Snödans ja, det är mitt tack till den härliga vintern som varit. Nu ser både matte och jag fram emot en massa barmark, långa promenader och utflykter med en massa bus och nya kompisar.

Vi började redan på vägen hem, då busade jag en sväng med en lite svart/vit söt trasselsudd som vi mötte. Ska be matte ta kort på henne någon gång så får ni själva se hon är rätt söt.

Under kvällen tänkte jag kika in hos er andra en sväng och se vad ni haft för er idag.

Hoppas alla får en fin Dymmelonsdag full av bus och påhitt som det ska vara.

På mattes hemsida kan du läsa lite mer om påskens dagar, ja om du vill förstås. Matte har sin hemsida som extraknäck bredvid att vara min sekreterare.



http://www.buzungar.net/2010/Eastern/EasternMap10.htm




        

Av Wille - 31 mars 2010 09:15

Tyvärr funkade inte mitt försök att matvägra igår kväll särskilt bra. Men man kan ju försöka. Kanske har matte eller husse en av sina "svagare" dagar för min söta hundvalpsblick.

Så jag åt upp min middag, men efter att jag ätit upp all maten, då fick jag min efterlängtade belöning, slicka tallrikar och en morot. Det hade serverats köttbullar med gräddsås och potatis igår. Det var gottis.
Innan sovdags fick jag en tallrik med fil och hårt bröd.


Idag på morgonen åt jag snabbt upp all mat, för jag var hungrig. Sedan blev det promenad innan husse smet till jobbet idag med !

Nu har jag precis väckt matte för jag tycker hon ska gå upp och hålla mig sällskap och busa med mig.

Upp har hon kommit, men ännu har vi inte busat ! Ibland är hon så seg !!!!

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards