willebus

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Wille - 24 mars 2010 23:45

.....att man kan skriva i efterhand. För den här dagen (Onsdagen) så hann vi knappt sitta vid datorn matte och jag.

Vissa dagar blir så bara. Den här onsdagen då var matte hemma och det blev flera promenader och flera lekkompisar, ja nästan en vid varje promenad med matte. Det verkade som om hon letade upp dem ???

På morgonpromenaden gick matte ut med mig, för husse hade fullt upp med att ta hand om Lillhusse som skulle till skolan.

Vi tog en 30 minuters promenad ungefär och jag såg flera grå stora fåglar som jag ville leka med. Men det gick ju inget vidare. När vi var på hemväg mötte vi Lorden som är en av mina kompisar. Han var ute när vi kom förbi med sin husse. Men idag fick vi bara leka en mycket kort stund.

När vi kom in fick jag frukost - som jag slukade fort. Jag var jättehungrig.

Sedan åkte husse och Lillhusse iväg till skola (husse skjutsade idag) och jobb. Mellanhusse stack till jobbet, så då var det bara jag och matte kvar hemma.

Vi såg en stund på TV, jag åt en morot och faktiskt en macka också.

Runt lunch var det dags igen flör promenad. Efter en stund så mötte vi den mysiga greyhounden Kissen. Han och jag ville busa  men hans äldre matte vågade inte riktigt förrän matte talade om att vi hade träffats förut utan problem. Då fick vi hälsa och leka en bra stund innan matte och jag gick åt vårt håll och de andra åt sitt håll. Vi stannade ute en sutnd och busade med pinnar matte och jag. Det var skojigt ! Sedan gömde matte mina korvbitar på olika ställen i skogen vi gick och jag fick leta reda på dem. Jag satt kvar och vänatde vid ett träd medan hon gömde dem.

Några var svåra för de var gömda i träden, men så lågt ner att jag nådde dem. Men matte hjälpte mig så tillvida att hon lagt ett par korvar nedanför så det liksom gick av bara farten att söka i trädet också. Några var gömda i snön bara och några satt på pinnar. Det var lite kul.

Sedan gick vi in och kröp upp i soffhörnet och gosade, eller matte i soffan och jag på golvet nedanför. Där satt vi en stund innan dte var dags för lunch. Men jag hade ju ätit korv, så jag var inte så värst hungrig. Åt lite mat, men lämnade resten. Så småningom kom Mellanhusse hem och då blev jag glad och följde med honom på en promenad.

Matte och jag tog en till promenad på kvällen sedan, och då mötte vi en Storpudel, som inte gillade mig för han bara skällde ut mig. Jag tittade på matte jag och undrade vad han höll på med. Ingen ide att bry sig om honom tyckte vi båda två. Däremot mötte vi senare en äldre herre som är blandras mellan schäfer, bernen sennen och collie. Han och jag har också setts förut och vi hälsade glatt på varandra och lekte en stund medan matte och hans äldre husse pratade lite.

På vägen hem busade matte och jag med en pinne som jag hittat.

Väl hemma var jag jättetrött och ville sova bums så jag gick in till husse som redan sov och lade mig där. Matte kom väl och sov någon gång senare på förnatten misstänker jag. Jag hörde henne men jag somnade direkt om.

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards