willebus

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Mattepromenad och Balkongfika !

Av Wille - 14 mars 2010 12:00

Den första som steg upp av matte och husse i morse det var matte - förstås. Hon tycker husse kan få sova när han går upp tidigt alla andra dagar. Det blev då matte som tog mig med på promenad imorse.

Jag blev jätteförvånad när det blev en riktigt lång morgonpromenad, för matte brukar på den första promenaden för dagen, vara trött och seg. Det brukar därför bli en snabb rastningsrunda för att sedan längre fram på dagen ta längre promenader.

Vi tog en ny väg idag. Som tur var för mig så fanns där faktiskt lite mjuk snö kvar som jag kunde ta dagens första snöbad i. Det var uppfriskande. Jag testade snön lite varstans, men den var för det mesta hård och inte särskilt "rullvänlig". 

När vi kom in igen fick jag frukost och det smakade riktigt bra !

Matte tog med sig kaffekoppen och gick ut och satte sig på balkongen i solskenet. Jag ville följa med men jag tycker att golvet på balkongen är lite läskigt. Det är liksom mörka hål i det och jag får en känsla av att det är som att gå i luften. Läskigt.

Men matte ville visst ha mig med därute så hon försökte först locka ut mig, men nej jag bara gnällde lite osäkert och vågade inte.

Sedan försökte hon få ut mig på balkongen med mina leksaker, men jag blev bara ledsen när jag inte kunde leka med henne - jag vågade ju inte.

Sedan kom hon på att locka ut mig med lite skinkmacka, det tog en liten stund för mig, men sedan övervann jag mig själv och gick sakta och jätteförsiktigt ut på balkongen. Det pirrade lite i magen, men det gick bra.

Jag blev lite modigare och gick en bit till, för skinkan låg nästan inom räckhåll. Sedan plötsligt var jag ute på balkongen, tog snabbt min skinkbit och sprang in igen. Matte gjorde om samma sak några gånger till, och för varje gång blev jag lite mer säker på mig själv och vågade stanna allt längre stunder på balkongen. Till sist hade jag nog ätit upp mattes ena skinkmacka helt, men då satt jag på balkongen brevid henne och viftade på svansen !

Jag kunde ju ! Jag vågade ! Jag växte !

Matte gosade och pratade med mig och sedan stannade jag på balkongen tills matte gick in igen.

Ähh det där var väl en baggis!!!

 
 
Izabel

Izabel

14 mars 2010 14:30

Tack för besöket på min blogg!!

http://izabel.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

14 mars 2010 15:07

Duktiga, modiga Wille! Men vad gör man inte för en skinkmacka.
Ha en fortsatt solig söndag!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bitte

Bitte

14 mars 2010 16:02

Hej Villebus!
Upptäcker att vi har en hel del gemensamma intressen, som som att strimla papper. Däremot är det väldigt ont om skinkmackor i min tillvaro; varför? Men min matte har börjat skriva min träningsdagbok. Rätt många har gillat den. Du är välkommen att titta in om du har tid och lust.

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

14 mars 2010 19:25

Det var som när vi flyttade tll den här lägenheten. Det var väldigt läskigt att gå ut. Men det gick över ganska fort. VI är ju av den varma sorten så man behöver få gå ut för svalka ibland. Men det måste ha varit gott med skinka. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

14 mars 2010 20:43

Ja, va gör man inte för en skinkmacka? Modigt av dig att våga dig ut. Jag är fortfarande väldigt försiktig med saker jag inte gjort förut, sett, hört eller förstått. Fegis säger husse, men jag är minsann både stor och modig, fast det inte alltid märks...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

14 mars 2010 21:02

Så duktig du är, ja matte också!
Vissa saker är lite läskiga men när man väl vunnit över dom är man SÅ stolt.
Sen att det mesta övervinns via magen och gottesaker gör inget!

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Borzita-57

15 mars 2010 10:33

Hej, Ville!

Min matte säger att din matte gjorde ett bra jobb när du skulle ut på balkongen.
Våran matte gjorde likadant med Cindy, när hon inte vågade komma ut till oss andra som var därute.
Hon kom också över sin osäkerhet och fick växa.

Hälsningar
Hero

 
Izabel

Izabel

19 mars 2010 17:03

Bra. Man måste övervinna sina rädslor.

http://izabel.bloggplatsen.se

 
Izabel

Izabel

19 mars 2010 17:14

Ursäkta...
Jag glömde: Hälsningar Tildra!

http://izabel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards