willebus

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Idag står det bus på schemat !

Av Wille - 11 mars 2010 12:31

Idag står det bus på schemat, hela dagen tydligen. Imorse gick husse ut med mig och gissa om vi busade i snön. Nu var den visserligen lite hård för snöbollar, men pinnar kan man ju leka med istället.

Sedan blev det i och för sig en stunds vila tills matte klev upp ur sängen. Mellanhusse var uppe och tog fram min favvoleksak och gömde den under sin arm, då blev det dragkamp och lite funderingar hur jag skulle lyckas få loss den och kunna springa iväg med den. Men jag lyckades faktiskt. Men strax efter fångade Mellanhusse in den igen och gömde den under sitt ena ben den här gången. Jag drog och drog och drog, men den satt fast ordentligt. Men så till sist så tog jag i som bara den - och då fick jag loss den och sprang iväg med den.

Sedan när matte åt frukost tillsammans med Mellanhusse så tog hon ner en av mina favoritsaker som jag biter sönder - med tillåtelse -  en stor pappersrulle som var skojig. Den blev till småbitar, men det tog ett tag.

Nyss har Mellanhusse varit ute med mig och då sprang vi ikapp och jag fick leka med Mellanhusse under hela promenaden.

Nu har matte busat med mig en lång stund med en av mina leksaker - snörbollen. Vi hade dragkamp om den, matte är nog rätt vältränad för hon var starkare än mig. Men ibland överlistade jag henne.

Nu måste jag nog pusta en stund. Det måste man ju ibland. Passar på att sätta mig och se efter vad ni andra haft för er hittills.

 
 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

11 mars 2010 14:27

Tjena Wille. Du verkar vara en kille helt i min smak. Jag har varit ute och busat nu på förmiddagen med tre kompisar så jag är helt slut nu. Den goa bilden du har överst, så ligger jag oxå när jag kopplar av. Du... vi höres snart igen :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
rRudi

rRudi

11 mars 2010 14:56

Så kul med så mycket bus på en och samma dag! Det är bra att ni är många i familjen så de kan turas om att busa med dig. Morrar du när ni har dragkamp? Det gör inte jag, och matte tycker att det ska hundar göran när de drar.
Ha det bra!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Wille

11 mars 2010 17:18

Nja morrar och morrar, jag låter väl mest som om jag murrrfffar, alltså lite morr och lite snack. Det blir ngn sån blandning säger matte. Ska kanske försöka spela in det någon gång.

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

11 mars 2010 18:06

Tjena ditt lilla busfrö!!!
Vad härligt med så mycket energi. Själv e jag rätt trött det har varit jobbiga veckor mina tjejer har ju löpt så vi har ju fått vistas i olika delar av huset. Nu e det över men jag e avmagrad och trött som tusan. Jag tänker sova mig i form. Vi hörs Wille bus!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Anna

Anna

11 mars 2010 19:45

hehe ja de där boxrnarna kan verkligen konsten att busa, och om det syns verkligen när jag tittar på bilder på dig och Carrie, urkul! :D
Ha en bra kväll!
// Anna

http://odjurenochanna.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

11 mars 2010 19:48

Det låter som om du haft en jobbig dag. Med mycket bus. Tur att man har människor hemma som kan ta sig an en. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

11 mars 2010 21:27

Ååååå vilken härlig dag ni haft!!! blir så varm i hjärtat när våra 4-fotade får ha det som Wille, & Petrus & Märta förståss! ;-)
Kram och sussa gott efter en dag i bus & lek! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

12 mars 2010 05:55

hihi jasså du pratar du också=) hoppas din matte lyckas spela in dej så vi får höra, men vi blir också störda och slutar när matte tar i kameran=) vi såg att du tappat bort din matte i skogen, ja det brukar vi också göra...men det är kul att leta efter henne, men det blir svårare och svårare för henne att "försvinna" för vi har lärt oss att hålla reda på henne nu=)
Ja nu är det koppeltvång, 1 mars började det! Men vi brukar få springa lösa ändå under uppsikt, vi drar ju inte iväg utan håller oss runt matte
Hoppas du får en rolig bus dag idag också=)

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards