willebus

Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Lunchpromenad !

Av Wille - 8 mars 2010 12:30

Matte och jag har precis kommit in från vår lunchpromenad. DET ÄR härligt väder ute. Det är nog bara någon minusgrad och solen skiner från en blå himmel. Så skönt ! Jag satte mig en stund med matte i en solhörna och "lapade" sol. Det var mysigt. Sedan promenerade vi vidare och jag hittade mina nya snögropar och dök i dem förstås. Ahhhh inget går upp mot snöbad en sådan här dag. Matte hon bara stod och log åt mig och såg ut att trivas där i solen. Efter en stund gick vi vidare mot en dalgång och där rullade jag mig igen, men matte fickk stoppa mig för det var så brant att jag höll på att rulla åt fel håll, alltså full fart nedför sluttningen som vi stod högst upp på. Tur att jag hade koppel på mig då, för hur skulle hon annars ha stoppat mig ? Jag tror inte hon slänger sig i snön och rullar hon med. Sen tog jag det lite lugnt och valde mer nogsamt ut mina snörullningsplatser.

När vi kom in igen var det dags för lite gos och mys.

 
 
Herman, Beast, Melwin & Molly

Herman, Beast, Melwin & Molly

8 mars 2010 14:03

Vad synd att Du missade korvtårtan, den var SÅ god må Du tro.
Kul att Du tittade in till oss. Vi hörs

http://www.petrini.be

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

8 mars 2010 14:34

Snörullning är en mycket bra sysselsättning! Det ägnar jag mig också mycket åt. Häääääääärligt!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Tidus

Tidus

8 mars 2010 14:41

Men vilken tur att din matte fångade in dig så att söta du inte bildade någon jättesnöboll eller så, rullandes nerför ;)

http://www.tidus.bloggagratis.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

8 mars 2010 17:16

Javisst är det härligt väder nu, nu får det bli vår och sen sommar så vi får simma o bada i sjön=) gillar du att bada i sjön? Det älskar vi..men inte att duscha, det är ju blääää! Ja Myzak är jättestor och jättesnäll så du skulle säkert våga hälsa på han=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 mars 2010 20:50

Det hade ju varit en syn, du rullande före och din Matte efter. Hon kanske skulle behöva en snöbadsrullning. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards