willebus

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Fy och usch !

Av Wille - 23 mars 2010 20:45

Det brukar vara roligt när husse kommer hem, idag var inget undantag - tills han bara lyfte upp mig, och in mig i badrummet. Spelade ingen roll hur jag sprattlade, jag sattes ner i badkaret i alla fall.

Det var dags för vårbad enligt husse. Det tyckte inte jag. Både matte och mellanhusse kom och tyckte jag var så söt i lödder. Men det tyckte inte jag.

Men efter badet blev det roligare, för då busade alla med mig och tyckte jag varit jätteduktig. DET gillade jag.







  



 
 
Ludde

Ludde

23 mars 2010 23:48

Tja, mig har ingen lyckats få ned i ett badkar ännu, men husse och jag brukar duscha tillsammans ibland. Det har av någon anledning blivit oftare på senare tid... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

24 mars 2010 00:03

Jag är nog lite knäpp säger dom här för jag går frivilligt in i duschen....

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

24 mars 2010 07:37

Jag vänat tills det blir varmt nog att slangas av utomhus. Shamponeringen brukar ske i vår gamla ankpool i trädgården. (Ankorna finns inte kvar tyvärr). Matte tycker att du är vrålsöt i handduken! Kram!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

24 mars 2010 07:48

Det vankas ett vårbad även för mig ... tyvärr. Jag har precis löpt klart nu och ska badas ren från topp till tå. Det är inte min favvogrej. Ha' det så bra! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

24 mars 2010 09:43

Ja det är inte kul att bada, och speciellt inte om det kommer en massa som ska titta på en. Vi får vänta som tur är med vårat vårbad. Vi har bara i lägenheten en duschkabin. Och dit in får dom inte oss. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

24 mars 2010 12:38

Hm, ja...det kanske är dags för ett vårbad snart, men här är det ju inte vår än, så...;)
Tycker du är cool på bilden där du hoppar över 'hindret'! Matte säger att du är ruskigt söt med handduk, men sånt ingår nog inte i mitt vokabulär!
Ha en bra dag!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Lena

Lena

24 mars 2010 14:36

Tjena kompis!
Min matte tycker du är super söt! kanske Märta gör åxå! fniss..
Dusha är det värsta jag vet åxå! men bada i en sjö, de gillar jag! :-) Märta däremot, hon springer in i dushen helt frivilligt! knasboll va? fniss..
Vi har haft bus kul i skogen idag! jätte jätte mycket tösnö, så vi får verkligen kämpa oss fram! :-)
Kram! /Petrus

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

24 mars 2010 18:48

Det är ju inte det roligaste att göra, bada alltså men det är såååååå skönt efteråt.
Vi har haft strålande sol hela dagen och jag har varit och busat med min lilla storasyrra (1 imme äldre).

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

24 mars 2010 18:57

Har du fått någon ordning på frisyren än?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Wille

25 mars 2010 23:36

Näe du Rudi, det står fortfarande som en ragg på ryggen min, men den börjar ge med sig nu efter dagens och gårdagens alla snörullningar. Tänk att man måste snökamma hårstråna för att få dem rätt !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards