willebus

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Vår - Träning ?

Av Wille - 17 mars 2010 12:00

Jag såg ju Valles inlägg om hur han tränar sin matte, så jag skriver ner lite om dte jag med och provar om jag kan övertala matte att ge mig många köttbullar.

Oftast har nämligen matte köttbullar eller korv med sig till mig numera när vi är ute.

GÅ FINT har vi nyss börjat träna på. Då ska jag gå snällt bredvid henne och jag ska titta på henne (men jag tittar ju på köttbullen mest jag). Ju fortare jag tittar på henne och lyssnar, desto fortare får jag köttbullen.

INKALLNING tränar vi på. Då ska jag komma när matte ropar "WILLE" och det gör jag ju gärna.

STANNA jobbar vi med varje dag i alla möjliga tillfällen.

HOPP har vi börjat lite smått med också.

SITT har vi tränat ända sedan jag kom hit och framförallt vid matdags. Nu går jag direkt och sätter mig när matte börjar skramla med matburken, då tycker hon att jag är jätteduktig. Sedan vill matte, husse och mellanhusse att jag ska sitta och vänta när vi ska gå ut också. Men det är svårt för jag vill ju gärna skynda på dem lite så jag fortare kommer ut.

Men framförallt måsta jag ju opponera mig lite när de säger sitt så då pratar jag lite, som matte vill uttrycka det. Jag vill ju helst ha sista ordet och både husse och matte tycker det låter så skojigt. Framförallt vid SITT pratar jag, om det nu inte är vid mat tid, för då är jag bara tyst och sätter mig.

LOSS är något annat jag har lärt mig och kan jättebra tycker matte.

LIGG är något vi börjat med nyligen, det är svårt för jag vill inte ligga ner, jag vill sitta.

SAKTA är ett annat vanligt ord här. Det betyder att jag ska gå försiktigt av olika orsaker som t ex att det är halt eller att vi ska gå jäääättttteeeeessssaaaakkkkta framåt, det är så jobbigt. Men för ett par köttbullar så går det ju bra, men det är svårt.

SITT FINT betyder att jag ska sitta på bakdelen medan matte mutar mig med en köttbulle. Men det är lite svårt även om jag jobbar på det.

Den mesta träningen har vi börjat med nu när det blivit varmare och mindre halt ute, undrar om det kan ha ett samband med att våren ska vara här när som helst nu ?

Men lite kul är det faktiskt för då "jobbar" jag ju lite mer, och får fundera lite. Och som sagt vad gör man inte för köttbullar, ja eller korv, det går ju jättebra det med.

 
 
Rudi

Rudi

17 mars 2010 14:52

Du kommer att bli superduktig, Wille! Ska matte och du tävla sen? Jag och matte har tävlat sen jag blev ett år ungefär. Ganska snart fick jag titlen LP1. Då blev vi så väldans stolta! Sen är jag uppflyttad till lägre klass i bruks-spår och -lydnad. Där slog jag alla konkurrenter stort på första försöket. Det är jätteroligt att tävla och få pokaler och godis-priser! I år ska jag försöka bli LP2 och uppflyttad en klass till i Bruks.
Mattes jobbarkompis har en Welsh Corgi Cardigan som nyss tog sitt första förstapris i Lydnad klass 1. Han var så söt och duktig enligt matte. Ni har ju så korta ben så det är svårt för domaren att se om ni sitter eller ligger eller står, det tycker jag är kul!
Kämpa på och ha så roligt under tiden!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella & Doris

Stella & Doris

17 mars 2010 18:57

Va duktig du är, vi blir imponerade!! Sen är det ju så att man gör nästan vad som helst för lite gottigheter!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Aamor

Aamor

17 mars 2010 18:59

Det mesta går bara de ger oss en motivation!
Själv har jag kattgodis som får mig till det mesta om jag vill och är sugen.

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

17 mars 2010 19:39

Oj, vad du ligger i och tränar!
Tror du kan allt bara du får tillräckligt mycket köttbullar

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

17 mars 2010 21:54

Visst är det trevligt med träning. Träning betyder oftast en hel del godis om man inte visar med en gång att man kan. Själv är jag ganska dålig på sitt utom när någon håller något gottigt i handen. då sitter jag fint som en ekorre. Annars lägger jag mig oftast ned efter några sekunder, så husse säger oftast ligg istället, och då blir det mera riktigt. Sakta är något som dom försökt lära mig, men oftast har jag inte tid med det. Jag sätter nosen i backen och drar på som vanligt. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards