willebus

Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Hoppsan ! !

Av Wille - 9 mars 2010 12:00

Idag fick jag och matte en skön vårpromenad. Vi tog en sväng i skogen och jag träffade på en man utan hund, men som jag känner för han bor granne med oss och har haft schäfer hund och arbetade som polis tills för ngt år sedan. Vet ni han berättade för matte att det skulle komma kossor hit till vår by inom en inte alltför lång framtid, nämligen i April.

Kossor det vet jag vad det är, och jag har sett dem, men ännu inte fått valla dem, för det är ju egentligen det min ras avlats för.

Jag tittade på matte och hon lovade att vi skulle gå och se på dem när de kom. Hoppas det blir snart.

Sedan gick vi vidare och jag hittade en massa mjuk snö, och ni vet ju vad jag gillar att göra i snö - just det RULLA !

Jag fick springa lös en stund i skogen för där var det rätt lugnt just nu, men matte sa att snart får hundarna inte vara lösa längre, det är det lag på.

Har ni hört talas om det ? Bäst att passa på då tänkte jag och satte nosen i backen och följde några intressanta dofter.

Plötsligt befann jag mig mitt i skogen och såg inte matte ! VART VAR HON ???

Nu blev jag orolig. Jag stannade och sniffade i luften, ja jag kände doften av matte, men såg henne inte. Jag kunde inte riktigt fokusera på att nosa på marken och söka efter henne för jag blev jätteorolig. Jag sprang nog lite hit och dit mest på måfå, innan jag samlade ihop mig och kom på att jag kunde följa spåret på marken tillbaka dit där jag började. Så då gjorde jag så. Vid ett tillfälle tyckte jag att doften av matte blev starkare, och saktade ner, lyfte upp huvudet, och fortsatte sedan att följa spåret som jag börjat med. När jag kom tillbaka till stigen där matte och jag skiljts åt, så såg jag mig omkring där en stund, men såg inte matte någonstans. Nu blev jag riktigt orolig. Var var hon ?????

Så snappade jag upp doften av matte i luften. Jag gick tillbaka till den bit där jag kännt doften av matte som starkast och började söka omkring där. Ja där var det spår av hennes skor med hennes doft, jag följde spåret en bit till och då hittade jag matte. Hon hade gömt sig bland några stenar som låg bland träden.

Åh vad lycklig jag blev. Jag pussade, hoppade och gnällde av glädje och matte hon gosade och så kliade hon mig sådär mysigt på magen, när jag slängde mig i snön framför hennes fötter. Sedan fick jag också en massa falukorvar. Det var gott javisst, men allra gladast var jag för jag hade hittat matte !!!!!!

 
 
julia

julia

9 mars 2010 12:29

Fiiin blogg!!

http://gulljulls.blogg.se

 
Jennie, Phoenix och Dice

Jennie, Phoenix och Dice

9 mars 2010 14:11

Hejsan!

Jo man kan ju tycka det. Tyvärr "äger" dessa människor stället och tycker att deras hundar kan gå som dom vill. I sin blogg hade hon skrivit, det var inget farligt som hände. För vem? För min äldste var det absolut illa. Han tycker hanhundar är pest nu.

Självfallet kan du göra det. Ha en bra dag!

http://phoenix.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

9 mars 2010 15:24

Så kul för dig med kossor! Det är ju menaingen att du ska nafsa dem i hasorna och valla omkring har jag förstått. Det blir en rolig hobby för dig i sommar! Och du, det där med att man tappar bort matten i skogen om man går och tänker på något annat och så när man hittar henne så sitter hon gömd bakom en sten, det händer alla hundar i din ålder. Jag tror att det är för att man ska lära sig att inte springa så långt ifrån sin matte, utan hålla koll på henne. Men visst är det hur kul som helst när man hittar henne!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

9 mars 2010 18:22

Spännande med kossor!
Så duktig du var som hittade matte, den luringen som gömt sig.
Man blir lite orolig när man inte ser matte, det blir jag också men jag tappar helt förmågan att nosa efter henne, jag blir bara "åh, matte var är du?".

Tjao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 mars 2010 21:29

Kossor det är sådana djur som vi aldrig stött på. Jag Bamse har ju nyss fått träffa på hästar. Kanske man skulle söka upp ett ställe där dom bor. Och höra om man fick anställning som Vall hund. Vad bra att du hittade igen Matte, vem skulle annars mata dig med korv. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

9 mars 2010 22:01

Hej Wille! Kul att du tittade in hos mig! Skickligt av dig att hitta rätt på matten idag. Det gäller att ha lite koll på hussar och mattar, för dom har lite svårt att klara sig utan oss. Det där med kossor låter spännande. Jag har bara träffat på hästar, men dom har inte brytt sig om mig när jag sprungit in i deras hagar. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

10 mars 2010 07:20

Usch ja, dom där mattarna är experter på att försvinna då o då....Bra att du hittade henne!!!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Tidus

Tidus

10 mars 2010 22:37

Pheeew, drar en lättnadens suck - tur att du så duktigt hittade din matte igen :)

http://www.tidus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards