willebus

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Nu blev matte arg !

Av Wille - 11 januari 2010 09:45

Idag när matte steg upp och duschade så lade jag mig som vanligt utanför dörren till badrummet och väntade. Men hon dröjde så länge så jag flyttade in mig till vardagsrummet där mina leksaker låg. På vägen dit hörde jag ngt som pep i mitt öra, det var en av de där förgrymmade blomflugorna som finns i blommorna så här års. Jag började jaga den och tog den. Plötsligt så hörde jag fler vid papperskorgen hos mattes dator och gick till attack på dem. Då välte papperskorgen och ut ramlade ett bananskal och lite apelsinskal. Bananskalet gillade jag så det tog jag med mig till mattan nedanför soffan och började äta på det. Mmmm banan är gott !

Så hörde jag att matte var klar i duschen och påväg ut. Jag stannade kvar under bordet med mitt banaskal, jag måste ju vakta det så jag kan visa matte vad jag hittade för skatt in hennes papperskorg.

Men matte lät istället arg när hon fick se vad jag hittat och tog mig i halskragen och sa "FY". Det var läskigt.

Hon stängde ut mig i köket och började städa undan, lät det som, i vardagsrummet. Hon tog fram min kompis sopborsten och sopade och jag fick inte vara med ! Jag gnällde ynkligt i köket för jag hörde ju hur matte och sopborsten busade där inne i vardagsrummet. Sedan hörde jag att golvmoppen också kom fram och då blev jag ännu mer ynklig och ville ju vara med, för den är jätteskojig att busa med !

Men jag satt instängd i köket och kom ingenstans. Nåja jag lade mig hos marsvinet som satt där i sin hage och berättade för honom hur dum jag tyckte matte var.

När så dörren öppnades och matte kom ut i köket så blev jag jätteglad, men matte bara ignorerade mig. Jag försökte på alla vis att få henne uppmärksam på "mig", men inte då. Hon gjorde sitt kaffe och åt sin frukost.

Så jag gick och lade mig bakom hennes fötter bara. Då kom hon och satte sig hos mig på golvet och började gosa med mig och busa med mig.

Härligt äntligen "är matte tillbaka" tänkte jag.

Sedan tog hon fram kopplet och frågade om jag ville gå "UT". Självklart ville jag det. Så jag studsade upp glatt och stoppade nästan frivilligt in huvudet i halsbandet, oj tassen höll på att komma med den också. Sedan gick vi ut, och det var massor av grannar som hade gått förbi där vi gick.

Vi tog en rätt lång runda, det var skönt. Vi mötte flera tvåbeningar, men jag har börjat lära mig att inte alla vill att jag ska hälsa på dem, även fast jag bara är glad att träffa dem, så jag gick ordentligt bredvid matte när hon sa till mig att göra det. Matte hon busade med mig i snön - det var jätteskojigt. Rätt ofta stannade jag också och snusade på de olika grannarnas dofter (då pratar jag om de 4 benta). Kul att se att de promenerat förbi här de också. Jag får väl hoppas att jag träffar någon av dem snart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards