willebus

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Wille - 19 januari 2010 13:45

Matte tog ut mig en stund på eftermiddagen. Äntligen någonting skojigt , en promenad. De är så tråkiga just nu matte och Lillhusse. De är inte alls på lekhumör. Jag undrar varför då egentligen. Ja i och för sig, Lillhusse är ju inte pigg ännu så det kan ju bero på att matte är lite orolig och bekymrad.

Vi gick förbi Lords hus och Lord var ute. Vi fick leka en stund han och jag. Det var skojigt. Matte hade släppt lös mig med kopplet på så jag fick springa och busa lite med Lord. Sedan ropade matte på mig, alltså ville hon att jag skulle komma, men se det hade jag ingen lust till idag, och inte Lord heller. Vi ville leka !

Matte lät mer bestämd och Lords matte lät bestämd mot honom så han kom, men inte jag. Det är mycket roligare att springa lös. Men jag måste gå på toa kände jag, och matte den fulingen fångade upp kopplet strax efter toabesöket, men jag trodde att jag fortfarnde var lös så sprang jag ju lite mer, men då tog det ordentligt tvärstopp, matte höll i kopplet ordentligt. Skamsen vände jag mig mot henne men hon ignorerade mig helt, och fortsatte med det under resten av promenaden ! Det kändes inte bra.

Väl hemma igen så tog en kopp kaffe och satte sig här. Vad ska jag göra nu då ?

Av Wille - 19 januari 2010 09:45

Idag tog matte en annan promenadrunda än vanligt. Intressant med lite nya dofter att studera. Det hade gått en väldoftande tös förbi här kände jag. Spännande ! Matte skojade och busade med mig och jag for huvudstupa i snön - för den gillar jag. Just nu är den härligt mjuk och lagon kall, så det blev flera vändor ut i snön. Promenaden blev inte lång, men den blev rolig !

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards