willebus

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Wille - 8 juli 2011 22:54

Ja dagen började nästan som vanligt. Nåväl vi gick väl upp lite senare än vanligt. Men sedan blev det ingenting som var som vanligt på flera timmar !

Husse, matte och lkillhusse packade in oss i bilen och iväg bar det. Vart skulle vi nu må tänka. Jo när vi stannde nästa gång då var vi hos Carrie och hennes matte, för Carries matte fyller år idag så där bjöds vi på tårta och annat gott.

Men mest busade vi med Carrie och det var lite lagom varmt sådär så vi busade rejält, ja i flera timmar faktiskt.



Ibland måste vi bara lägga oss att vila lite, och dricka lite vatten, men efter en stund var det fart igen.

Jag försökte hitta en sval fläck att ligga ner på, för dte var varmt. Mne för att få det tillräckligt svalt måste jag gräva en del i marken, för jorden därunder gräset var svalare.


   


Mestadels busade Hector och Carrie, för jag hade fullt upp med att snacka med ett par taxar innanför ett staket jag. De var jakttaxar och hade varit uppe norrland en vecka nu med sin husse. Nu skulle de bo hos Carries matte ett tag, för deras husse skulle visst resa någonstans där hundar inte fick följa med. De var två jättetrevliga killar.

När vi inte orkade busa mer så fick vi komma och lägga oss vid bordet en stund, och där serverades vi både tårta och bullar av matte. Bussigt tycker jag.

Vi träffade en ny kille idag, han var jätteliten och jättesöt kille tyckte jag.


 


Han var bara 10 veckor och en Cavalier King Charles Spaniel, alltså ett mkt längre namn än mitt lät det som. Han heter Tycho och har också en egen blogg fick jag veta. Han var jättesöt och han slängde sig på ryggen så fort jag bara ville nosa på honom.


 


Vi fick också hälsa på kattungarna, som vuxit en del nu.


 

Sedan hade Carries matte också på två små kycklingar som bara var några dagar gammal. De var jättesöta och lillhusse var jätteglad för han fick hålla i både dem och kattungarna. Tala om att vi hade en lycklig lillhusse då.


   


När vi framemot kvällningen åkte hemåt, tja vid åttatiden eller så sa matte, så hade ju lillhusse blivit lovad att vi skulle bada på vägen hem. Och bada blev det må ni tro, både för mig, Hector lillhusse och nästan för matte också.



   



 


Det var jätteskönt i vattnet och jag både simmade och plaskade runt i ren glädje. Vi var också ut på en av bryggorna en sväng, det var spännande för därifrån kunde vi se närmare på näckrosor som blommade så jättevackert.


 


Innan vi åkte hemåt ville även matte testa vattnet och hon tog med sig både mig och Hector ut.


 


Efter en stund ville jag hellre vara med husse som stod på stranden och väntade, han ville minsann inte bada fast han hade badkläder med sig. Så kräsen var han. Från stranden hade jag bra uppsikt över såväl lillhusse som matte och Hector. Som den vallhund man är så låg jag hela tiden beredd att simma ut till dem om de skulle vara så att matte eller lillhusse lockade på mig.


   


Efter badet blev det ju naturligtvis en massa gräsrullningar. Allt för att få pälsen torr och fräsch så snabbt som möjligt.


     


Nu har vi kommit hem sedan ngn timme tillbaka, och ätit en mkt sen middag. Men vilken kul dag vi haft. Vi är jättetrötta, men eftersom matte hade kameran med sig så blev det en hel del bilder, ja så ni också kan se vad vi haft för oss, inte bara läsa om det.

Bad · Bus · Gott · Skojigt · Spännande · Söt · Äventyr

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards