willebus

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Valborgsmässoafton !

Av Wille - 30 april 2011 22:45

Ikväll ska vi visst iväg en sväng och fira Valborg ! Det brukar vara skojigt, bortsett från elden, för den är jag inte så förtjust i. Men jag tittar gärna på den tillsammans med husse eller matte.

Innan vi började firandet så hade Carries matte sagt att vi skulle grilla, vilket inte jag hade ngt emot. Speciellt inte som jag vet att jag alltid får smaka när det vankas nygrillat. Det brukade smaka jättegott. Idag vankades det grillkorv, det är härligt gott, så både jag, Hector och Carrie ville smaka, och det fick vi ju förstås.



Det var rätt många gäster hos Carries matte och vi hade jätteskoj med Carrie, för henne fick vi busa med så mkt vi ville.


När vi ätit klart allihopa så var det dags att släpa det allra sist till Majbrasan. Jag hittade flera kvistar som låg och skräpade så jag bar dem till brassamlingen. Hector försökte norpa dem för han ville ju leka med dem istället för att hjälpa till. Men jag sa till honom så han letade upp egna pinnar att släpa till brasan.

När allt var klart så fick Lillhusse hedersuppdraget att tända brasan, gissa om han blev stolt då !!! Jag var med honom och såg så att allt gick rätt till, och även alla andra gäster var med.

Sedan stod vi och njöt av värmen från brasan en bra stund, för det var kallt ute idag och det blåste rejält. Däreför hade Carries matte förberett med såväl vattenhinkar och vattenslang, ifall det skulle behövas. Men allt gick bra och brasan brann fint och värmde gott.



   


När brasan brunnit ett tag kommer ännu fler gäster och dem hälsar jag glatt på.

Bl a kom Lillhusses kusin som var 11 år gammal (lillhusse är 9 år) och de två hade jätteskojigt tillsammans när de busade runt.

Då brasan brunnit ut, eller nästan brunnit ut, då gick vi allal inomhus och tog en fika tillsammans. Jag fick smaka Carries mattes hembakade kubb, en sorts bulle med speciell smak, och det var gott. När det var dags att åka hem, gick jag till vår bil, men den skulle visst stanna kvar tillsammans med matte och Hector. Matte sa att Hector skulle på utställning i morgon och hon tyckte de lika gärna kunde sova över hos Carries matte då, eftersom de då fick flera mil närmare resväg till utställningen.

Så blev det, så jag, lillhusse och husse vi åkte hem med mattes lillasyster som skulle åt nästan samma håll som oss.

Väl hemma fick jag middag och det var inte alls dumt. Sedan somnade jag som en stock. Husse var också trött och lillhusse ville absolut inte lägga sig, men det blev så i alla fall, för klockan är sovdags nu !

 
 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

2 maj 2011 18:38

Ååå grillat är ju bara för gott! Kubb har vi aldrig fått smaka men matte säger att det är gott:)
Nu blev vi ju nyfikna..hur gick det för Hector på utställningen då?

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

4 maj 2011 10:27

Mumsens så gott det ser ut med grillade korvar, ja jag ska inte klaga för eftersom vi inte går på nån brasa så åt vi biff hemma och det var jättesmarrigt. Fast i förrgår så grillade matten korv i grillpannan, för här är inte väder för nån utegrillning ännu i alla fall.

Taxpussar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards