willebus

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Wille - Blivande spårhund

Av Wille - 10 oktober 2010 13:04

Ja så sa husse när han såg hur snyggt jag tog upp ett spår idag, ja det var också husses ord. Medan instruktören höll i mig så lade husse ett spår i skogen. Därefter väntade vi en kort stund så att spåret skulle hinna "lägga sig" innan jag och husse sedan fick gå spåret, eller rättare sagt husse fick följa med mig medan jag visade vart han lagt godiset.


  


Visst, jag hittade lite andra intressanta dofter också som harlortar och annat, men husse tyckte jag skulle fokusera, så han sa bara fokus så fortsatte jag spåret. När jag hittade godishögen så blev jag jätteglad och husse med. Nu ska vi träna lite mer tycker han, och det är inte mig emot.

Efter spårkursen så tog husse och jag en skön promenad på vägen hem.



Det var skönt och det fanns en massa spännande att studera närmare. Bland annat så såg vi på en massa änder, och i skogen var det skönt.


     


       


     


Bland annat så hittade vi en massa änder som jag tyckte var spännannde.


    



     


När jag ändå var där så passsade dte ju bra att släcka törsten lite också.


   



        


Vi var ute länge innan vi så småningom begav oss av hemåt. Där möttes jag av Hector som gärna ville leka med mig, men jag var lite trött så jag ville varva ner först. Sedan lekte vi en stund.

Bilder tog husse också men de kommer ikväll när matte kommer hem från jobbet.

 
 
Rudi

Rudi

10 oktober 2010 15:35

Heja Wille, blivande spårhund! Spåra är faktiskt det roligaste en hund kan hålla på med! Fortsätt så! Heja, heja!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

10 oktober 2010 20:46

Tack för grattiset! Klart jag vill bli din spår-mentor!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

10 oktober 2010 23:58

Låter som en bra dag igen. Visst är det så, att nästan alla dagar faktiskt är bra!
Vi är nog ett väldigt positivt släkte, vi hundar. ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Torsten

Torsten

11 oktober 2010 07:43

Härligt med spårkurs...o med husse dessutom!!! Vi gick också en sån kurs i våras, men min slöa matte är dålig på att träna vidare.....

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ludde

Ludde

11 oktober 2010 22:05

Va duktig du är som lär hussen gömma godis i skogen! Sånt är mycket bra att dom kan! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards