willebus

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Lite Marsvins vallning kanske !

Av Wille - 13 januari 2010 17:00

Idag, helt nyligen fick jag rätt roligt. Matte släppte ut först ett av marsvinen vi har här hemma, och efter en stund ett till marsvin så de var två på golvet, och så jag förstås. Det första jag ville göra var att nosa på dem och undersöka dem närmare så det gjorde jag. De luktade lite underligt, men honan (det var en hanne och en hona) luktade rätt spännande så henne ville jag bekanta mig mer med. Sagt och gjort. Under mattes uppsikt fick jag hälsa på dem, nosa på dem och studera dem i lugn och ro. Sedan när de blev modiga och började gå runt på golvet så följde jag efter dem och föste dem mot buren mer eller mindre. Jag ville också gärna leka med dem, och provade att lägga tassen lite försiktigt på dem, som jag gör med min lilla kompis Aylen, hon är ju också liten. Det fick jag för matte, hon sa inget om det. Men när jag började knuffa lite hårdare på dem för att de skulle röra sig mer, då sa hon "Nej" så då lät jag bli det.

Jag fick tydligen putta på dem lite med nosen, men inte knuffa dem framåt.

De rörde sig lite överallt runtomkring på golvet och jag följde efter dem och föste dem lite mer mot matte, hon kanske ville ha dem närmare.

När ett av marsvinen gick åt fel håll då var jag där och puttade det tillrätta igen. De kurrade och lät och verkade var lite glada åt att få röra sig lite extra idag.

Dessutom gillade de varandra det var uppenbart. Ja det var riktigt skojigt. När matte tyckte det räckte då fick de gå in i buren igen. Jag låg en stund och "spanade in" det ena av dem. Men den rörde sig inget särskilt så då tröttnade jag.




Bra så Matte ? ?


     

 
 
Ingen bild

Truls

17 januari 2010 19:13

Har ni också sådana. Det har vi här med !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wille - 24 oktober 2011 10:30


Nu är det så bestämt och ordnat, och ni ska veta att matte har funderat länge länge, men nu så byter vi blogg till blogspot, för matte är utled på alla reklamfönster överallt som gör att bloggarna oftast tar en hel evighet innan man kan titta på dem ...

Av Wille - 22 oktober 2011 16:16

Ja visst är vi det ? Jodå även idag hjälpte vi matte med ett litet problem. Hon hade nämligen fått hem två förpackningar med två böcker, men det var ju bara så att dessa förpackningar var ju lite för stora för papperskorgen, så matte bad mig och Hect...

Av Wille - 20 oktober 2011 17:36

Matte tog med mig och Hector på en skön höstpromenad idag ! På förmiddagen hade det varit sol men lite kallt, men nu hade det mulnat på. Men matte tyckte vi skulle ut och busa ändå. Matte hade tagit med sig kameran ut idag, och det gillar jag, för de...

Av Wille - 19 oktober 2011 22:30

Tja idag har vi inte gjort så mycket. Mest varit inomhus. Det spöregnar ute och blåser som attans. Inget vidare väder att promenera i, ens för oss. En av gångerna så trodde vi att matte skulle gå ut me doss igen, precis när vi kommit in, så vi satt...

Av Wille - 18 oktober 2011 14:57

Matte fick ett sådant där ryck idag så hon släpade fram snabeldraken och började fara runt med den överallt. Det var bara för mig och Hector att se till att vi var ur vägen. När hon var klar, efter en evighetstid, då satte hon sig ner med en kopp kaf...

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards